Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Wednesday, October 3, 2012

Temizlikle Alakalı Zırvalar

Bugün ne oldu ya?

Valla sabah uyandım, bişeyler oldu, eve geldim çamaşır serdim ve yatıcam. Temizlikçi kadın yine beni terk etti. Lan amma baseni kalkmış bunların ya! Zengindik haftada bir alıyorduk. Son zamlardan sonra holdinglerin üçünü kapattık. On beşte bir alalım bari kadını dedik, kadın bizi ezim ezim ezikledi, bastı kalayı gitti!

Akşama kadar balkonunda sigara ve çay içebileceği başka evlerin kadını oldu. Her zamanki gibi söylemek istediklerimi de söyleyemedim. Peki hadi güle güle dedim. Astrolojimi, burcumu zkiim afedersin. Ah ulen şu şirret akrep kadınlarından olacaktım ki ağzını caaart diye ayırıp sokağa atardım ya ben onu. Neyse.

İşte kadın bugün gelmeyince, biriken işler bende önce felç sonrasında hafıza kaybı olarak şey etti. Valla temizlikten anlamam demiştim ya, karıya da laf sayamamanın hırsıyla evi köpürte köpürte yıkadım. Günde 100 tl, pazarları çalışmasam ayda kaç tl eder diye hesap bile yaptım. Sonucu bulamadım ama işte her ay bi luivitong çanta alırdım herhalde.

Yeni birini bulana kadar evde kirden tasarruf edecek yöntemler bulmam lazım. Sekiz banyodan beşini kullanmasak mesela. Aslında herifi evden yollasak tasarrufun babası olur da. Naapacan evimin direği işte. Lan hakkat bu adamın dağınıklığı ile üç aya helvamı yersiniz olum. Titreye titreye nalları dikerim valla. Bu da kesin üstüme evlenir, mezarda bile ters döndürür beni. Yok yok. Ben, beni ilk terk eden Nurteni arayayım yarın. Ocağına düştüm Nurten diyim, ağlıyım azıcık.

Annemi çağırdım öğlen. Gel yardım et diye. Ay o da süslenmiş, püslenmiş, saçları yaptırmış, kokuları sıkmış geldi şıkır şıkır. Soyun anne dedim, altına ağı yırtık taytlarımdan birini giydirdim, verdim eline viledayı. Sildi, süpürdü, mutfağı halletti. Ben de kızla ilgileniyormuş gibi yapıp nette gezindim tüm gün. Ne olacak işte benim kız da yarın bana bunu yapacak. Annelik zor bebeğim afsdafadfd (o efekti bir türlü tutturamıyom ya asdaadsadad klanfglknfgl cnxjanfqh olmuyo işte, sen sapıkça bir kahkaha attığımı düşün)

Bak mesela şimdi. Adam yattı. Kanepenin üstünde bitmiş ayran şişesi, kasede kaşıkla yenmiş bişiiler, bir adet rakı bardağı, terlik, kırış kırış duran koltuk örtüsü. Yattığı yerin (bebeden sonra odalar ebedi ayrıldı biloorsun. kaç yaşında adamlarız aynı yatağa girecek halimiz yok) başında otuzsekiz tane su bardağı.

Kapının önü yine ayakkabı dolu, evde kına gecesi, nişan varmışcasına. Geçen gün o ayakkabıları dolaba koyarken bana "ya ben koyacaktım" dedi. Ney dedim? Ne yapacaktın? Lan olum dedim bas git adamın asabını bozma! Yerine koyacakmış. Dalga geçiyor benle..

Bu gün de böyle sona erdi işte. Makinada hala çamaşır var. Yarın sadece tuşuna basılacak şekilde ayarladım. Bulaşık makinası şimdi durdu. Tabii ki ses olmasın diye toplayamayacağım. Yarın kahvaltı etmek yerine bulaşık yerleştiricem. Kahve içmek yerine çamaşır yerleştiricem. Banyo yapmak yerine yemek yapıp, tuvalete girmek yerine de altıma edicem.

Evde metrekareye düşen bok miktarına katkım olsun. Tek derdim akşam kuzey&güneyi izleyebilmek. Evet şimdi hep beraber elele tutuşup tek derdimizin akşam kuzeyi izlemek olmasına şükrediyor ve evrene her eve bir kuzey mesajı yolluyoruz. Ommmmmm...

mobil hareketler
Location:Ev

25 comments:

  1. ooff ya altıma sıçtım yine gülmekten.
    pardon burda küfür edebiliyorduk değil mi?
    neden bilmem ne zaman birileri temizliğe gelen ya da çocuğna bakan kadından şikayetçi olsa
    ah ulan diyorum evli ve çocuklu olmasam temizliğe de giderim, çocoona da bakarım. kimsenin yarım kilo kıymasını çantama atıp kaçmam, çocoona da çok iiyi bakarım lan diyorum.
    benim de ruhum hizmetçi.
    ama sadece ruhum.
    evi gel gör bok götürüyo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rahat ol bebeem :) bizim evi de bok götürüyo valla.. neyse ki fazla gelenim gidenim yokta rezil olmuyorum..

      Delete
  2. O ayakkabi sorunu bizde de vardi,disarda biraktigin butun ayakkabilari yikiycam ona gore dedmistim inanmamisti,kosele lufitonlarini makinadan cikarken gorunce once kiyamet kopsa da simdi totosu yemiyo.
    Yalniz artik gobek arsinladigi icin baslayan yardimci kadin 2 gundur terligini kapinin onunde cikarip evine gidiyo.Ulan ben egilip kalkabilsem simdiden seninle ne isim olur.bi de gerizekali bu lokumun tuyu dokuluyo biliyo musun dedi.. Hadi ya kus kafa 4senedir gunde 2 defa gotumun keyfine supurge yapiliyo zaten diyemedim,zaten terligini kaldir da dememistim.mustehak bana.ben yapamiycam der de yarin gelmez insallah.Lokum da dunyanin en temiz hayvani ha 2gun kalsa giki cikmaz tutar kendini evladim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. şutlamışsın kadını okudum ig den :) hehehe

      Delete
  3. :)))) of yine koptum lutfen birgun tukendim ilham gelmiyo ne yazicamki ayaklari yapma hergun girip bakar olduk valla yazi varmi yeni diye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaa şimdilik tam performans yazıyorum valla du bakalım hayırlısı :)

      Delete
  4. Merhaba zoi,
    Sabah arkadaşım göndermiş linki, ara ara girip okuyorum yazılarını ben de sabahtan beri, her cümlenin sonunda da içten içten basıyorum kahkahayı. Çok enteresan ve çok komik, neredeyse aynı tüm evli çocuklu kadınların hayatı!
    Temizlikçi mi dedin? Bugün geldi bizimki, hazırladığım kahvaltıyı görsen bi kuş sütü eksik, öyle yapıyormuş çünkü kendisi! Öğlen yemeğinde mutlaka kola olacak üç çeşit yemeğin yanında (beklemiş yemeği yemiyor bu arada) akşam da ya çay ya kahve içer iş bittikten sonra, ha bir de en geç 17 de gitmiş olur mutlaka! Enayi miyim, sanmam çünkü en katlanılabilir bu şimdiye kadar gelenlerin arasında!
    Ayakkabılara gelince, girişte üç katlı ayakkabılığımız var ama nedense bizimkinin ayakkabıları yine de hep girişin hemen karşısındaki mutfakta!
    Dedim ya durumlar aynı bizim tarafta da..

    ReplyDelete
    Replies
    1. neeeyy sizin kadın da iyiymiş oha!! bana gelenler sabah çayını kendi demliyor, öğlen de ben evde olmuyorum zaten onlar da yumurta kırıp kahvaltı ile geçiştiriyordu.. yemek var ye desem bile ellemezler.. aaa kola mola bok içsin yuhhh

      Delete
  5. Hep aynı kareler ama biliyor musun bunlara sebep biziz. Ben de oğlum 1 yaşına gelene kadar aynı durumdaydım. Sonra aydım!Resmen ayıldım yani.
    Delegasyon denen şeyden haberimiz yok,babalar bilemez yapamaz, ah bırakırsak çocuğu ne halde buluruz, ah anneme bırakmayayım, ah kayınvalideme bırakmayayım durumu var. Yok ya çingenelerin bile çocukları büyüyor öğreniyor, her bir şeyi de biliyor valla.
    Mamasını yediremez diye mi endişe ediyorsun yediremeyebilir evet ama napalım o senin kadar agucuk bugucuk 1 saat uğraşmıyor ama çocuk da zaten açlıktan ölmüyor.Haftada 2-3 de yediği kadar yesin.
    Görev tanımı vereceksin aslında gerçekten, gün sonunda yorulmuyor değilsin elbette yoruluyorsun ama en azından yorulan sadece sen olmuyorsun bu da hırslanmana sebep olmuyor böylelikle.

    Çok çabaladım ama sonunda bana yardımcı bir eş yarattım bence, şöyle söyleyeyim; eve yerleştiğimiz ilk hafta kestiğim karpuza bakıp "bu ne" diyen,"karpuuz" diyen bana "ee bunun çekirdekleri var ama ben çekirdeği ayıklanmamış karpuzz yememmmm" diyen adamdan her akşam çocuğuna banyosunu yaptıran, geceleri çocuğun ağlamasına benim yerime kalkan, akşamları sen çok yoruldun diye türk kahvesi yapıp getiren bir eş yarattım. ( eskiden ocak nerden açılıyor bilmezdi)
    Hİİİ kendimle gurur mu duysam napsam.. :)

    Hıı buraya gelene kadar az buz sinir krizi geçirmedim tabiii ama herşey tam olmasa da bir nebze oluyor işte.
    sevgiler.
    savaş çağlar

    ReplyDelete
    Replies
    1. seni çok feci tebrik ediyorum canım hemcinsim :))

      ama çok doğru söylüyorsun bırakıp gitmeyi, alıştırmayı öğrenmek lazım.. bunu aklımdan çıkarmayacağım ve deniycem hakkaten.. çok çok çok haklısın..

      evet sonuna kadar gurur duy kendinle :))

      Delete
  6. Akrep kadiniyim ama hiiiiiccc olamadim oyle lafi capistiran sacini eline dolayan hatunlardan bi kere kadin aliyim dedim kadina ayip olmasin diye bi gun oncesinden evi toparladim baktim bu isler bana gore degil pasa pasa evimi temizledim :))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. bazı akrepler var ki aboww :)) ben kendilerinin yalancısıyım hahaa

      Delete
  7. Sevgili zoi,
    ahanda yukarıda Esramın yazdığı sebepten buradayım. Yazdıkların hepimizin içinden geçenler. Ben saldım çayıra mevlam kayıra. Kocam izinde desem yeterli olur heralde açıklama. Yakında belediyeden gelmezlerse iyidir evden çıkan kokular yüzünden yapılan şikayetler üzerne.
    gazamız mübarek olsun arkadaşım.

    ReplyDelete
    Replies
    1. amaann bazen salmak lazım be yaauu :)) zaten salan biz toplayan biz.. noolacaksa..

      Delete
  8. ya zoi acep ikiz miyiz :-) yanlız benim bebe henuz yolda sen bir kıt öndesin yeaa. su temizlikciler acayip canimi sıkıyor zannedersin ki holding veliahtlari ne emmeee geliyorlar ne de ...... :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayy sağlıkla al kucağına o zaman tam ikiz oluruz bak :))

      Delete
  9. Biz de 15'e bir alalım dedik. Kadın uyanmasın diye direk söylemedik, her gelmeden önce mesaj atıyo bana, ben de tamam diye onaylıyorum. "Bu hafta müsait değiliz" demeye başladık 2 haftaya bir. Kadın çaktı mı nedir, bu hafta hala gelicem diye mesaj atmadı. Kaçmış olabilir. Temizlikçi vakaları üzerine çok doluyum ben.. O kadar doluyum ki meramımı düzgün cümlelerle bile anlatamıyorum, bu konuda aklıma sadece küfürler geliyo :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. burası bir rahatlama platformu meliscim :)) say dök içini rahatla :)) aynen ben de artık bu yetti yani.. evimi kendim temizlerim bunların afra tafrasını çekmem diyorum ama.. hmss.. dur bakalım..

      Delete
  10. tuvalete gitmeyip altına yaptığın kısımda koptum elbet;)evdeki bok sayısına katkın olsun tabi

    ReplyDelete
  11. teeey teyy, daha 3-5 gün önce akrep kadınlarına bık bık edenler utansın! ben de maraşlı medici ailesine gelin gelince ohh haftada üç gün gelir temizlikçi, ben de evde bihter gibi topuklularla neyim gezer de yine de istersem yerlere bal döker yalarım sandıydım! nerdeee! 90ları 100leri duyunca amele kocam, biz inşaattaki ameleye günde 70 tl veriyos, bütün gün de sırtında taş taşıyo diye kıyasa giriyo, temizlikçi hep kaybediyo!

    neyseki çocuk olunca onbeşte bir gel, süpürge sesinden çucuk uyuyamıyo dedim de, yumuşak karnına bastım kadının. Türk kadınına çucuk didin mi akan sular duruyo da, bizim evi de 15e kadar bok götürüyo azizim. yerdeki pislikleri Defne eeh eeh diye getirip elime veriyo. da bu ayıp yine de Güney danasına yetmiyo.

    ben de ağırlığımca altın verecek gayserili hemşerilerime gelin gideydim böyle mi olurdu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. gayseeeri gayseeerii :)) batunun kayserili bir akrabası var la.. akraba neyim olmayanız :)) olmaz olmaz olm :))

      Delete
  12. Ayy okurken işedim, şaka değil la, cidden işedim, zati bilog okumaktan tutuyorum 90 dakikadır koyverdim gitti, kocanın ayakkabıları ben toplayacaktım tribini okuyunca :)
    süslü püslü annene ağı yırtık taytını giydirmen de oldukça iyiydi ;)
    Sevgiler,
    www.ceylinolmez.com

    ReplyDelete
  13. Gozlerimden yaslar geldi Zoii. Saat kac oldu yahu! Yarin erken kalkcam.. sakin birakma yazmayi olurumm.. gec oldu ama acayip fanatigin oldum iyi mi
    bennilay

    ReplyDelete
  14. Gulmekten oldum:) tum blogu okudum cok eglenceli ne tatli kadinsin sen zoi:)

    ReplyDelete

 
Designed by Beautifully Chaotic