Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Monday, January 4, 2016

Bodoffffff!!!!!

Bakın ben buradan para kazanmıyorum. Bir kaç kez Adsens'ten reklam almaya çalıştım, beceremedim. Becerseydim de ne kadar kazanırdım hiç bir fikrim yok. Blogger'lıktan nasıl para kazanılır bilmem. Nereden baksan 9 senedir yazıyorum. Artık bir kazanç kapısı haline geldiğini geçen sene öğrendim. Evet biraz salağım. Herşeye eğlence gözüyle bakarım. Lan şurdan benim payıma ne düşer, şurdan ne koparırım, bize kaça olur gibi uyanıkça fikirlerim hiç olmadı. İyi ki de olmadı. Blog şablonunda "Kazançlar" butonu var, oraya basarken bile utandım lan. Sanki birilerinin cebine göz dikmişimde onlar da bana pis pis bakıyorlarmış gibi hissettim. Kazansam belki hoşuma gidecek, donunuza kadar alıp üstüne bir de hareket çekecem "şşrrraaak!!" diye ama kazanmadım. Rica üzerine, biraz da merakla katıldığım bir organizasyonda yanımda oturan, benim gibi 9-10 yıllık blogger kız "küçük oğlumu blog reklamları ile okuttum" deyince hafif bi aydınlanma oldu bende. Şık bir restorantta beleş yemek yiyip, üzerine bir de harika bir markadan koku hediye almış, hepsinden ziyade florasan gibi aydınlanmıştım orada. Eşeğin aklına karpuz kabuğu düşmüştü işte o vakit.

Ayrıca benim bir blogum olmasına rağmen organizasyonda, yazarı olduğum x-anneleri sitesini temsil ediyordum. Ben de sizi, yani gerçekten sizleri, burayı okuyanları böyle binlerce, milyonlarca kişi zannediyorum ya, soranlara hafif artist bir gülümsemeyle zoi, zoiplanet (bond, james bond) diyorum. Ulan bir kişi bile aa sen O'musun demediği gibi "nası yazılıyo şekerim, zöyü pilavet mi?" dediler. Yani yola x-anneleri ile devam etmek daha mantıklıydı. Ama sürekli annelikle ilgili yazmak benim için işkence. 1-3-5 ööeehh tıkandım. Aksatmaya başladım ve karşı tarafında beni anlamasıyla oradaki yazarlığım buharlaştı. O sıralar buraya bir şeyler karalamak bile eziyet haline gelmişti. Uzun uzun aralar verdim. Yapmak istediğim şey bu değil diye düşünmeye başlamıştım. Hala da öyle düşünüyorum. Burası sadece bana iyi gelen bir alan. Yazdıklarımın beğenilmesi tabii ki gülümsetiyor ama en az beğenilmemesi kadar umurumda değil.

Ne demiştim, florasan aydınlanması, evet. Bir çocuğu okutmak ciddi bir maliyet. Ve evet benim de bir çocuğum var. O kız yaptıysa ben neden yapmayayım diye bir harekete geçeyim dedim, vazgeçtim. Bu annecilik piyasası, içinde mayınların, bilinmedik canlıların, ısırgan otlarının, deniz analarının ve köpek balıklarının olduğu derin bir deniz. Suya bir adım atıyorsun güm havaya uçuruyorlar, lan serin serin bir dalıp çıkayım diyorsun hop deniz anaları her yanını morartmış, ulan tamam iskeleden ayaklarımızı uzatalım bari diyorsun köpek balıkları sinsi sinsi geziniyor etrafında. Suya girmeye niyetin olmasa, yalnızca etrafında gezinip keyif almak istesen bile taraf olmazsan bertaraf ederler.

Bu çetrefilli hayatı seven, bundan beslenenlerde var tabi. Çok içine girmeden şöyle ucundan bir baktım, bana yetti de arttı. Şakşakçısı da değilim, tü kakacısı da. Kokmaz bulaşmaz sakin insanlara bile "ulan hepinizin aazına zçarım en iyisini ben doğurdum" travmasını yaşatabiliyorlar. Ya onu bırak daha evlenmemiş, çocuğu olmayan kızlar bile neyin olduğunu bilmedikleri bir tarafın mensubu olabiliyor. Çünkü o kadar kolay ki insanları kandırmak. İnsanları kandırmak için sosyal medya uzmanlığı diye bir meslek icat edildi olum.

- Melabağğ ben Giiğzem, soşılmedia uzmanıyaam, nasıl yardımcı olabiliraam?
- Ee ben bu anaların hepsinin mına komak istiyorum, para para diye titriyorum, hepsini istiyorum anlıyo musaan?
- Anlıyoraam ama öncaa benim sizin mınıza komam lağzaam, paralar peşaan kırmızı meşaan
- Kabul ediyoraam

gibi..

Çeşitli sosyal medya hesapları açıyorsun, ne çeşitlisi hepsinden, ne var ne yok hepsinden açıyorsun. Yetmedi kocana da açıyorsun, yetmedi çocuklarına da, kaynanasına açanı görmedim. Bir blogcuanne'nin kayınvalidesi bulgur işine girdi, o da parayı bulup maldivler'de ada aldı diyorlar. Yalan.

Site açıp sağdan soldan çakma yazılar döşüyorsun, çakma olmasa bile boş içerikli yazılar, slayt şeklinde analı, babalı, bebeli görseller, iki üç mağaza ya da marka reklamı da ekledin mi tamam. Tercihen sarışın olmanız, sürekli düğündeki görümce saçı ve makyajı ile kameralara poz vermeniz, yayvan geniş ağızlı olmanız, 7/24 değil 9/55 video ve foto ekleyerek herkese tek tek cevap vermeniz gerekli. Bazı fotoğrafları ve altındaki yorumları okudum, kadın bildiğin Adnan Hoca olmuş. Müritlerine günaydın diye gözünün 1/4ünü koymuş altında 1562 tane "Allahım böyle güzel günaydın denir mi, siz günaydın dediyseniz aymıştır, o gözün güzelliğine hastayaağm, ay maşallah yok böyle bir göz yarısı, sizinki gözse bizim ki ney" diye birbirinden ezik yorum. Bu kadar salak olmayın arkadaşlar. Sizi de Allah yarattı. O sarışın/esmer/kumral çemçük ağızlı kadın sizin tırnağınız bile olamaz.

Sonra ajanslar varmış, gidip onlara yalvarıyorsun. Ajans yüzüne baksın diye de medya hesaplarına takipçi satın alıyosun. Hani bu seçimlerde yapıyorlar ya olmayan mahallede oturan 1800 kişi x-partiye oy vermiş görünüyor mesela, hah o hesap. Kol gibi takipçi sayısıyla cillop gibi işleri alıyosun, ya da zaten işleri almış olan kodamanların peşine takılıyorsun. Bu da Kurtlar Vadisi dizisi gibi. Baronesler var abicim. Onların da yalakası, tetikçisi, yancısı, koruması, haremi olduğu kadar düşmanı da var tabi. Değişik bir dünya. Köpek kolonileri alanlarını işeyerek korur ya, bu çeşitli annecilik grupları da belli ajans ya da markalara işemiş, ay yani onlarla anlaşmış ve kesinlikle sınırlarını koruyorlar falan anladın mı.

Para, ışıltılı bir hayat, milyonlarca takipçi, herşeyin daha fazlası, dahası, en dahası için insanlar neler yapabilir konulu bir belgesel adeta.

Her meslekte olduğu gibi biraz da karakter işi. Ne kadar doğru, dürüst olarak başlasan da bir çakala dönüşebilirsin. Madara da olabilirsin. Ya da bla bla bla..

Bazıları da çok zavallı. Her çağırıldığı yere gitmiş, yemiş, cukkalanmış, fotoğraflar paylaşmış ve dolayısı ile karşı tarafa gebe kalmış. Dürüst olmak istiyor olamıyor, iki laf sokmak istiyor sokamıyor, şu-şu yönden haksızsınız ulan demek istiyor ama diyemiyor. Öyle mal mal izliyor yapılan çirkinlikleri. Aman zaten ona ne. Zavallı diyorum ama o da yolunu bulmuş işte.

Neyse gençler diyeceğim o ki.. Kimseye eyvallahım yok, olmadı, olmaz.

Eski lemancılar hatırlar bir "zıçan adam" vardı..

Ben de bu yazıyı bodofffff!! diye şuraya koyayım istedim.


from my zoiPhone😎

Location:Ev

19 comments:

  1. Zoi, feci agir olmus ya :) fakat bir iki kisi haric internet anneleri hakkinda hissiyatim tam da boyle. Eline saglik :)

    ReplyDelete
  2. Gecen sene sanirim bir internet annesinin bilmemne cipsi yediriyorum cocuuma cok saglikli aciklamasini gorunce, para icin insanlarin herkesi ortaya koyabilecegini gormustum, bir yakinim iyi bir markada yonetici, ay sunu aldim bunu aldim diyenlerin 1 bedava urun icin b.kunu yiyim guzel ablam moduna geldiklerini biliyorum, tespitlerinin altina imzami atiyorum, agzina saglik

    ReplyDelete
  3. İnternet anasi olarak bi seni takip ediyorum bi de Secce' yı :) çok akıllı bi kadın gibi hissediyorum bi kaç gündür kendimi. Yazılanları okudukça agzim açık kalıyor. Sen yazmaya devam et. Ben raziyim yeni yazi var mi doue ayda 3-5 defa açıp açip bakmaya :)

    ReplyDelete
  4. Blögır annelerin pek çoğunun ne yazdığına ucundan kenarından bir bakmışlığım var, sempatik bir girişin arkasından bülteni copy paste edip, ben bayıldım sizden deneyin manasında bir iki cümle hemen peşinden gelen itirazlara da atarlı giderli bir iki cevap hop bitti, günü de cefakar ana fotosuyla sonlandırma... Hangi ara çocuklarına bakıyorlar onu hiç anlamıyorum, maşallah her biri başlı başına bir sosyal sorumluluk projesi, Gün geçmiyor ki bir proje için toplanılmasın, gönüllü olunmasın!!!

    ReplyDelete
  5. Hele bir tanesi var ki cirkefin bayrak tutani :D daha dune kadar bu analarin hepsini ayaklar altina alip "noldooo belesciler? Kaptiniz mi bedavalri" diye aklinca madara edip. Bugun bizzat aynisini yapan. Henuz unlu degilken arkadasin esin dostun reklamini yaparken unlenince bu islerin parayla oldugunu, parayi vermiyorsan arkadasligimda biter diye yuzlerine vuran. Ve sansasyon yaratinca populer olundugunu bilen. Kendini, baskalarin cumlelerini calarak ifade etmeye ve bu suslu cumlelerle insanlari kendine hayran birakmaya calisan. Cok acinasi. Cidden agzindan opesim geldi ayip olmassa :D

    ReplyDelete
  6. Elinden bal damlamış şşrrrtak gibi otormuş ohhh

    ReplyDelete
  7. Harika bir yazı. Çocuklar küçükken okuduğum birkaç blog dışında hiç kalmadı takip edebildiğim anne bloğu. Onlar da zaten reklamsız, organizasyonsuz, çekilişsiz, olduğu gibi yazanlar. Anne milleti her işin olduğu gibi bunun da b.kunu çıkarmayı başardı. Bir yandan da dünyada en fazla sosyal medya tüketen ülkelerden biri olup, teknolojinin ve eğitimin yerlerde süründüğünü düşünürsek, aslında normal da geliyor. Ben gerçekten saçma ürünleri ballandıra ballandıra tanıtanlar kadar, vaktini bunu araştırmak için değil de, koşa koşa bu ürünü tüketmekle harcayan anneye de gıcığım. Tebaa toplumu olmanın dayanılmaz cazibesi.

    Ama yazsın kadınlar ya, öyle içlerinden geldiği gibi, uzun uzun. Öylelerini okumak da ayrı bir keyif.

    ReplyDelete
  8. Harika bir yazı olmuş. Çok güldüm çok da şaşırdım. Bu kadarını beklemiyordum. Sürekli o davetten diğerine koşup, arada bu hesapları takip edip, güncel tutup birde nasıl evlerine ve çocuklarına bakıyorlar aklım almıyor. Herkesin mi yardımcısı var yoksa benmi zamanı kullanamıyorum. Çok enteresan işler çok.. kalemine sağlık ;)

    ReplyDelete
  9. süper yazmışsın zoicim..kalemine sağlık...tam olarak da bu..
    enayi yerine konulmaktan çok sıkıldım ben de..baktım bi süre sonra kendimi kötü hissetmeye başladım..karılardan nefret ediyorum..samimiyetsizin önde gideni hepsi.. ama çocuklarına aşığım..noluyo lan dedim..resmen kullanılıyo o çocuklar yazık..o şirin resimler o cilveli pozlar videolar..farkında bile diiller..özellikle kızı olanlar daha şanslı..benim gibi oğlan analarını tavlıyolar böle böle..resmen o çocukların müritleri var anacım..hiç mi ağlamaz bunlar hiç mi kriz geçirmez hiç mi delirtmezler adamı..yoook..hepsi melek mübarek..hep çok ciciler..nasıllll sanal hayalar..nasıl gözümüze sokulmaya çalışılan "oje rengim nasıl" temalı pırlanta yüzükler vs. anladın sen beni ;) midem bulandı..takibi bıraktım hepsini..oohh kafam rahat..stres seviyem düştü resmen.. ama o tatlı kız bebeleri özlüyorum ne yalan sölim..:)arada açıp bakıyorum instadan ..stalker oldum resmen..:)

    ReplyDelete
  10. ahaha bi de eleştirdiğinde saldıran müritleri var ya hastayım ben onlara zoi! :) "çoooohhh asilsiniz @zıttırıpotunannesi haniiim! meyve veren aaaç daşlanıır bakamyın siz onlara!" ahahahahahahaa

    ReplyDelete
  11. Pelinarin hakkatten oyle. Bi yanlisini soylersin ya kendini saldirip bloklar ya da muridi. Ama her konuda ahkam kesiyon be kadin az sus diyemezsin. Sanirim ayni oyuncu kisiden bahsediyos :)

    ReplyDelete
  12. her gün girip bakıyorum yeni yazı var mı. hislerime tercüman olmuş bir yazı. midem bulanıyor bütün bu momylerin toplaşıp bir yerlere gidip -"event" mi ne haltsa artık- sonrada oradan bahsetmelerine ve çocuklarını sürekli göz önünde tutmalarından. yok mu başka işiniz gücünüz. ya o çocuklar büyüyünce ulan her boku paylaşmışın demeyecek mi bunlara merak ediyorum. o çocukları da peşlerinden her halta sürüklüyorlar. bir tane var bunlardan anam tam manyak galiba. geçen bir dellendi bundan sonra göremezsiniz vs diye müritleri mahvoldu. aman canım sen bir tanesin sakın bizi bırakma vs. lan manyak mısınız. bir de bir yere gidiyorlar şu harika bir etkinlik mutlaka çocuğunuzu götürün hee canım oldu canım nesi harika lan diyesim geliyor. demiyorum biz demedikçe bunlar iyice zıvanadan çıkıyorlar müritleriyle.

    ReplyDelete
  13. "Bodofff!"u görünce dedim "Len, bu bodofff! bizim bildiğimiz bodofff! olabilir mi? :) Hakkaten oymuş :)))
    Sanki lisedeki sıra arkadaşımmışsın gibi hissettim, duygulandım, böyle ne bileyim karışık hisler içindeyim an itibariyle...
    Düşüncelerine yorumumdur: Bence de bodofff!

    ReplyDelete
  14. emek harcayıp yapılan her işe saygım sonsuz ama cips hamburger reklamı ile birşeyler yapmaya calısan anneleri hiç bir zaman anlamayacağım. sevgiler

    ReplyDelete
  15. Bahsettiginiz guruhtan bir anneyle karsilastim, en sevgi pitircigi olan ve hani su bebemle oynaya oynaya cog mutluyuz isaretlerle anlasiyoruz cok zeki benim kizim diye nam salan ve genelde bilmem kimin davet ettigindeki bilmem kim... kadin "moda" finli bakicisyla geldi cafeye ve cocugu yone bakicisina birakip kendisi sigara icilen bolume gecip pufur pufur sigara icip arkadasiyla bulustu. Tavirlarini gormenoz lazim hani luks arabani binbir havayla valeye verirsin ya aynen o sekilde cocugu dadiya birakti ve gitti. O an takip ettigim ve vay be dedigim anneyi ve cocugunu dogal ortamlarinda gozlemleme sansim oldu ve bahsettiginiz aydinlanmayi yasadim. Ha tabi ki aa o yapiyor ben de yapmaliyim diye hic atlamadim ama hafiften de ya ben niye bu kadar oynamiyorum yazik gunah degil mi diyordum icten ice ki degilmis gordum...gercekten olanla yansiyan arasinda daglar kadar fark var, nereden mi biliyorum cunku cocugun tavri annesinin tavri 15sn lik videoya sigmayacak kadar dogal ve anlasilirdi...vitrin yani ama milleti cok afedersiniz salak yerine koyup ben cocuuuma cizgi film izletmem ama disney de pek guzel yapmis pirinsisler falan yazinca dayanamadim yazdim postunun altina bu ne perhiz bu ne lahana tursusu diye... Bunu paylasinca da blok u yedim tabi 😊 diger blogger arasinda hala takip ettiklerim var...severim sevmem mantikli bulurum bulmam ama bu hanimefendi gercekten donum noktasiydi ki cizdigi hadsiz imajdan eser yoktu gercekte. Cokta kaptirmamak lazim ama gercekten sirf bir blogger anne diyor diye yapan/alan/deneyen varsa da katiksiz salaktir kanimca...kim inanir 2 yas cocugunun cizgi filmle gelistigine...o yuzden bence burada taslananlar asil aaaa bak o bunu yapmis bebesine bebesi harika olmus ben de yapayim diyen uber anneler...azicil mantik ilim irfan suzgeciniz olsun yahu
    ...

    ReplyDelete
  16. Bırkaç gün once burayı keşfettim. İsim gücüm yokmuş gibi ne var ne yok okudum. Söyleyecek tek bir seyim var. Sen beni güldürdün allah da seni güldürsün. Amen.

    ReplyDelete
  17. Simdi anliomusun neden hepsini unforooww yaptigimi boyyk geldi aga imzalar cido opimm

    ReplyDelete
  18. Ya çok şaşırtıcı yoksa takip ettiğim kişiler boyle de ben mi farketmedim... kimler varki bu şekilde

    ReplyDelete
  19. Zoii hissettiklerimi kaleme almışsın! Eskiden buralaa dutluktu 😂

    ReplyDelete

 
Designed by Beautifully Chaotic