Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Saturday, October 27, 2012

Bayram Özel

Bir bayram özel programında daha birlikteyiz. Yazamam mı sandın? Sıkıldın di mi koca bayram nasıl geççek bensiz diye. Aileni ziyaret ettin, yedin içtin, el öptün, bi boncuk vermediler. Eşek kadar oldun hala para bekliyorsun. Benim gibi doğuracan ki o zaman iki altın takan oluyor bak.

Ben ne yaptım. Bayram sabahı kankayla sen bir kapış, masada ne varsa elinin tersiyle bir tep, bir dök, bir kır geçir etrafı. Oh üstüne de kahveni yapıp iç. Valla kıyametin kopacağı varmışta bayramı beklemiş. Bir önceki akşam gelen misafirler yeterince sinirimi zıplattıydı zaten. Üstüne de sabah kankanın kaprisini çekemedim, tatar ramazana bağladım. Hueeyyt dedim kahvaltı masasını yıktım yere. Bayram öyle olmaz böyle olur bizde..

Adam baktı ben dellendim suyuma gitmeye başladı. Al dedim bana çabuk izmire bilet, anama gidiyom. Tövbe bi daha dönmem. Çocuğu da bi daha zor görürsün, veririm mahkemeye, 600bin telaa maddi 750bin manevi 900bin hissi 1500 havai tazminat açarım çatır çatır ödersin dedim. Yapma etme gel öpeyim barışalım dedi. Tamam o da olur dedim öpüştük, barıştık.

Akşama da teyzesine bayram yemeğine gittik. Sinirimden öyle saçma sapan bir kıyafet giydim ki bildiğin sirk palyançosu. Altı fistolu uzun, çizgili elbise, altına fistolu diz altı çorap, altına koca topuklu bot. Saçları da papaz gibi kabarttım. Desinler ki "kızım bu halin ne" ben de başlayayım "sizin oğlunuz şöyle, böyle, bıktım, usandım, canımdan bezdim". Demediler ama. Kesin içlerinden bu kız şaptı şeker oldu demişlerdir. Zaten deselerdi o bayram masasını da devirip, üstüne bi cuara yakıp "kusura bakmayın bu aralar sinirlerim çok bozuk" diye ağlardım. Olmadı. Kısmet değilmiş..

Neyse bugün de babasına gidicez diye başladık güne. Annesi babası ayrı kankanın. Hepsi ayrı yuva kurmuş durumda. Neyse işte. Sabah bebe sol tarafından kalkmış, tek kaşı kalkık, mızmız, altı b*k, üstü daha bi b*k o derece. Yemiyor, uyumuyor, susmuyor.

Öğlen bir oldu uyumaz iki oldu uyumaz delirecem. Halim kalmadı. İmdaaat alın şunu üstümden diye bağırdım da babası geldi sonunda. İki gibi uyudu ki zır telefon. Kankanın babası; e hadi gelmiyo musunuz? Baba gelicez, kız biraz huysuz, yeni uyudu, zaten az uyur, uyansın biz sizi arayalım.. "Uyuduysa alın gelin canım, uyuyan bebek her yerde uyur, iki kişi bir bebeğe bakamadınız zaten, al getir çocuğu" demez mi. Tirilay lay liii, tiri lay lay liii diye şarkılar çalmaya başladı kafamda, böyle altın bir huni döne döne geldi kafama kondu, beyaz bi önlük giydirdi doktorlar, ağzımdan salyalar aktı, hemşire geldi ilaç içirdi. Ben o sırada hala "aşkolsun baba o nasıl söz" falan diyorum ama aslında kafayı yemişim haberim yok..

Aman neyse kız uyandı gittik. Hengameden elimiz de boş gittik. Zaten kavga dövüş her anımız. Lan otur otur bi su ikram eden yok. Orda dank etti zaten, elimizde bişeyle geleydik çayın yanına verecekti kadın. Battı balık yan gider hesabı, bebe var diye de üste çıkarız diye "valla bi kahve varsa içeriz" diye atladım. Neyse pasta varmışta yanına ikram ettiler.

Öyle bi gün işte. Bebe yine it ısırmış gibi ağlaya ağlaya uyudu. Babası 'yea bizim arkadaşlar çağırıyo ben bi gidip geleyim' diyip gitti, sabaha anca gelir. Ben de işte yazık, iki bira, iki çiz, kes, dik, boya bişiler. Öyle mal mal oturuyordum da yazayım dedim.

Bayram işte geldi, gidiyor. Anam babam da uzakta.

Fonda da şu çalsın...

 Lav yeaaa!

7 comments:

  1. Canim arkadasim al kizi gel bize.Birlikte gulerken aglariz,aglarken sinirlenir verip veristiririz,cinlatiriz en zir zirindan kulaklari.agzi olan konusuyo herkes kendini sarki yarismasinda juri koltugunda saniyo.aklina geleni soyluyo."cooookta düt" diyip gecmek lazim ama o da olmuyo isin kotusu.O yuzden sen gel bize bakalim biz kendi havamiza.I_TOUCH *.*

    ReplyDelete
  2. Valla ne evlenmeye ne bebe doğurmaya cesaretim kaldı Zoican sayende:)))

    ReplyDelete
  3. Biz orda diildik olayi gormedik orda olsaydik mudahale ederdik :)) kankanin kankalarina instagramdan kiz bulak onlarin da basini yakak da tezegi avuclayinca kankayi defterden silerler yaktin bizi bebeee diye Panpa P.

    ReplyDelete
  4. demek ki dunyanin her yerinde erkek ayni "erkek" arkadaslar cagiriyo senin icin kizla kalmak sorunmu diye sordu bigun dedim evet sen de otur dizimin dibinde viyaklarsa bebe gider bakarsin, dumura ugradi. Hep oyle birakmiycan sonra hep sen kaliyon veletle. Bu arada kadinada pes valla yani gidene bisey getirsede getirmesede bisey ikram edilir be madem de pasta varmis senin kahve demenimi beklemis yuh dedim. neyse oluyo boyle seyler.

    ReplyDelete
  5. ahhh ahh beterin beteri var haline şükret dostumm sen bir bebeyle ya ben ya ben iki huniyle gesiyorum ortalıkta ... bugün yaktım telleri çektim isyan bayrağını ama nafile dedim başlarım böle evliliğe böle hayata bu ne be sen bizim koca kişisi yarım saat sonra demez mi benim dolabımı ne zaman düzelteceksin canına susamış açarsın ağzını ... falan filan biz de de bir bayram böle geçti işte hepimize mutlu bayramlar:) @filkerinderindoa

    ReplyDelete
  6. Bok gibi geçen bir bayramın son gününden merhaba bizdede bayram masa devirmeye yakın şiddetteydi. Ama biz önce bayramlaşıp sonra kavga ettikki barışmayalım sonra bir kez daha anladımki bu erkek milleti kadar gereksiz bir millet görmedim

    ReplyDelete
  7. Yaa Zoi benim koca evde olunca yardımcı oluyorda bulabilene aşkolsun ya..Yİne gitti Mısır'a hofff...Bende yakında o huniyi kafama takıcam diyordum ablama, k.valide gelecek çünkü ı- nı- nı-nım!! Al bebeni de git dedim , götürmedi :(

    ReplyDelete

 
Designed by Beautifully Chaotic