Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Wednesday, October 17, 2012

Avokado

Elimde kupa, içinde form çay. Yüz bin yıllık hayatımda, gün gelecek form çay içeceksin deseler 'bsktir git biramı soğutta gel' derdim. Ama bira bitti hacı. Son kolinin son birası da dün bitti. Kendisiyle yine eski dost muhabbetine giriyoruz.

Severdik, içerdik, içtik ve bitirdik. Dolayısıyla uzun zamandır yerleşik duruma geçmiş göbeğim için de bir kaç saniyelik saygı duruşu yapabiliriz. Ya şu birayı içip içip göbeği hala dümdüz olan karılar tanıyorum. Adaletine tükürdüğümün dünyası. Kırk yıllık ayyaşı form çay içer hale getirdin ya. İlaç gibi kokuyor lan bu. Zaten içinde sinameki varmış. Üstüne de aktivya yoğurt yedin miydi altını tutabilene aşkolsun.

Hamilelikten önceki diyetimde 57,9'u gördüm olm ben. Böyle tam skiny biç kıvamındaydık. Surat kaşık kadar kalmıştı. Üç beyaz diyolar ya işte ondan elini eteğini çekince oluyo bu işler hacı. Yok annemin böreği, yok teyzemin dolması, komşudan gelen kurabiye, ay doğum günü pastası falan diye löp löp yutarsan, öyle mal gibi bakarsın ince belli Simge'lere. Simge kim deme. Oku öğren.

Böyle diyorum da dün sen bi kudur arkadaş. Canım istediğinden değil sırf sıkıntıdan cips, cola, nutella, börek allah ne verdiyse bir yumul. Gerçi hafiften pms krizi geçirdim de diyebiliriz. Mutfağa meyve yiyecem diye girip cips ve top kekle çıktım. İçimde konuşan 'ye ya ne olacak, battı balık yan gider'ci puşt yüzünden tüm gün pişmanlık yaşadım. O yüzden bu gün salata, meyve ve form çay.

Dün de marketten avokado aldım. Ne yapacaksam? İki sos tarifi gördüm ama onlar hep cipsle yenilenden. Yok ben sağlıklı bişeyler yaparım diye azmettim. Avokadoyu alırken de bir kaç kadınla göz göze geldik. Böyle havalı havalı sanki iyisinden anlıyormuş gibi seçerek aldım. Kadın sorsa -hamfendi naapacaanız bunu- diye duymayıp kaçacam, hazırım. Neyse ki soran eden olmadı. Şimdi tabakta bakışıyoruz. Bak olm seni yiyecem ama en az iki kilo verdirmeyi garantilemen lazım. Tat yok, koku yok. "Ay şekerim limonu sıkıp, az zeytinyağı döküyorsun bal kaymak oluyor" diyorlar.

Bir gün gelecek hiç küfürsüz, la'sız bir postta yazacam. Böyle dünya tarihinden, sanattan, edebiyattan, konserlerden bahsedecem. Çocuk yetiştirme sanatı falan attıracam arada. Bebelere sağlıklı tarifler, annelere ucuz kıyafetler. Var yani bende de var birşeyler. Doluyum, bilgi küpüyüm ama gel gör ki yazarken ağzım bozuluyor. "Ay çok küfürlü yazıyor şekerim, döte açık açık döt diyo yağnee" falan diyorsan çoktan sktirdin gittin zaten.

Biz yine biz bizeyiz. Niye kasıyorum ki.

Yani sayın okur, kiloları öyle ya da böyle veriyoruz. Şurda kaldı 4-5 kilo. Allahım ne gitmez, bitmez 5 kiloymuş. Yok mu bu işin üfürükçüsü neyim. İştaha üfüren bi hoca bulsakta şu kursağıma bi üfletsek. İki gün salata yiyip üçüncü gün pilava, dolmaya bağlıyoruz anasını satayım.

Hala eski pantolonlara girecem diye yırtınıyorum. Pantolon zar zor giriyor, üstüne tunik çekiyorum. Öyle de inatçıyım. Bir gün cart diye yolun ortasında patlayacak, o olacak.

Ben bir yoğurt üstü form çay daha içeyim. Avokadoyu da salataya sos yapayım. Manda gibi ot yiyeyim. Mandalar da ot yiyor ama manda olmuş yani. Bu işte bir tuhaflık var ya neyse.

Hafta ortasına da bir selam çakalım ve işimize bakalım.

Öperim.

mobil hareketler
Location:Ev

17 comments:

  1. Ben bi tarif vereyim, avakadoyu ez, içine bal ve zeytinyağı koyup yüzüne sür :) dalga geçmiyorum acayip etkili diyorlar, onun dışında çocuğa veriyorum ben, bal ve yoğurtla karıştırarak, tek başına yenemeyecek kadar ağır bir tadı var çünkü, bir de salataların üstüne doğrandığını söylemişti Türkiye'nin gururu Ebru Şallı.
    Form çaylar da çok zararlı ayrıca, yeşil çay demleyip içine bi tarçın kabuğu atsan ya zoicim.

    ReplyDelete
  2. Nasıl yenileceğini bulursan bize bi tarif verirsin artık :))

    ReplyDelete
  3. Ya benim kayınvalide avokado salatası yapıyodu. Yemiştim bi kere güzeldi ama içine ne koyuyodu bilemedim şu an :)

    ReplyDelete
  4. hahahah babam da brokoli için der hiç bi boka benzemiyo sarımsak zeytinyağı limon bana katsan ben de harika olurum diyee..Yine güldürdün yaa zoi yaşaaa..

    ReplyDelete
  5. walla zoi moralini bozmak gibin olmasin ama bence avokado rejim icin yanlis bi secim zira kendisi oldukca yagli bi meyve (ya da sebze her ne ise).. sen onu en iyisi kizina yedir, cok faydali:) bi arkadasim dukan diyeti ile daha yeni bi haftada 6.5 kilo verdi.. sadece istedigin kadar et yiyosun.. ama salata bile yok yaninda sadece et haa.. bana ters oyle tek yonlu diyetler ama harbiden de verdi yani hem de ac hissetmeden..

    ReplyDelete
  6. Ağzın çok bozuk zoi:) acı biber sürmek lazım.bak hem samandağ biberi sürersen kilo da verebilirsin bkz.Mesut yar! bir taşla iki kuş olur.

    ReplyDelete
  7. şimdi zoicim şöyle ki sen o form çayını içme. bak kendi ağzınla söylemişsin içinde sinameki var diye. o ot çok menem bi şey. bağırsakları tembelleştiriyo. sonra alışırsa baarsakların, normalde çalışıyolarsa bile çalışmamaya başlıyo. ha nerden mi biliyorum bunu, aha da şekil1-a ben. gel beni dinle pişman olma sonra. onun yerine yeşil çay olur, doğadanın 7 otlusu olur onları iç. ha probiyotik yoğurt, kefir falan da çok şugar. hadi bana güle güle :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ay lav yu pinooş ay lav yu pinoooşş tamam tamam yeşil çaya bayılırem :))

      Delete
  8. Sevgili Zoi, ben bi tarif onereyim belki seversin. Zira ona buna burun kiviran arkadaslarim bile cok sevmisti. Avokadoyu biraz yumusamasi icin oda sicakligindz bir-iki gun bekletmen lazim once. yumusadiktan sonra kabugunu soy ve bir tabakta etli kisimlarini catalla ez. malesef ki o koca cekirdek bir ise yaramiyor, topraga ekmeyi deneyebilirsin :) sarimsak'i tuz karistirp dov, uzerine de limon suyu dok ve en son sarimsakli limonlu karisimi ezdigin avokado ile karistir. tadindan yenmez bir meze ay pardon salata oluyor :p icinde sarimsak ve limon olan herseyi yerim diyenlerdensen sevecegini dusunuyorum :)
    Japonya'daki takipcin Goksin'den sevgilerle

    ReplyDelete
  9. Avocado son derece kalorili bir sey diet icin no no noo bence Zoi. ama acayip saglikli faydali bisi bebeye ver ama alerjisi falan olur belki erkendir bilemiycem biliyorsun kendisi hassas bir cilde sahip :D
    Tarif dersen ben sadesine bayiliyorum evet biliyorum tad yok diyeceksin ama o tadi ben cok seviyorum. Tarif dersen burda da hep sos salata sekilleri var yani meyveden cok sebze diyebiliriz kendisine. Odem atma konusunda maydonoz suyunu tavsiye ederim sabahlari bi 15 gun her sabah ac karnina ic bir bardak kaynamis suya 5-6 dal koy bekle az. Sonra biraz ara ver gene benim yillardir ictigim bisi ama ben onun tadinida seviyorum sen sevmezsen limon ekleyebilirsin. Yesil cayda gunde iki fincan mutlaka, bol sebze meyve su iste bu kadar. Ben zaten bunlarin hepsini cok severek tukettigim icin bugune kadar iyi idare ettim de bebe durumunda ne olur hep beraber gorecez :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. sevmeye çalışıciim neeyorkturkam yaa.. hamilelikte de bunların faydasını görürsün sana hadırt pörsent garanti veriyorum :))

      Delete
  10. Olm avakodu dedin de geçen gurme bebek te kıza menü, yemek filan bakıyorum.
    her listede avakudo var. lan dedim noluyorz amk.
    halktan insanlara göre menü yazmamışlar ya la.
    gurme yapıcaklar ya zengin bebeleri.
    bizim piçler kuru ekmek yesin.
    bak sinirlendim yine.

    ReplyDelete
    Replies
    1. avakudo mu la yoksa?? o da olabilir eet..

      Delete
    2. 2 yaşında yaklaştı bebem daha avokado ne tadını ne adını ne cismini bilir.. Hiiiç de gocunmuyorum bundan. Gurme bebekteki tariflere gelene kadar, benim anne bolulu hasan usta gibi, ver bezelyeyi yesin. at fırına balığı ver, yidiği kadar artık
      ne diyim :)

      Delete
  11. canım cok güzel salatası var yaaavvv:) bak ben bayılırım mesela:)beyaz peynir marul roka alllll avokadoyu katttt balzamik sirke az guzell zeytinyagııı tuz varsa kavun koy içineee nefiiis olur nefizz:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. balzamikooo evet yaa iyle yiyebilirim ekşi ekşi yummm

      Delete
  12. Oncelikle, blogunu yeni kesfettim ve cok sevdim Zoi, gunlerdir is guc hak getire senin yazilari okumaktan. :))

    Gec geliyor yorum, muhtemelen bozulmustur senin avokadolar (evet dogrusu "avokado" Ingilizce ismi "avocado" dan geliyor) ama avokado genelde salatalarda yag yerine kullanilir. Yag orani cok yuksek bir sebze oldugu icin zeytinyagi dokerek yeme, o zaman altin vurus gibi birsey olur yag icerigi bakimindan. Icerdigi yag yararli yani kolesterole sebep olmuyor o yuzden kalp-damar sagligi icin tavsiye ediliyor.

    Meshur Meksika mezesi guacamole yapabilirsin, su tarif guzel: 3 avokado, 1 limonun suyu, 1/2 tatli kasigi tuz, 1/2 tatli kasigi kimyon, 1/2 tatli kasigi toz acibiber (cayenne bulursan daha iyi), 1/2 orta boy kup dogranmis kuru sogan, 1/2 ezilmis jalapeno biberi (bulamazdan bizim cok aci biberler de olur saniyorum), 2 domates, 1 corba kasigi maydanoz (cilantro - cin maydanozu veya kisnis de denir, bulursan daha iyi), 1 bas dogulmus sarimsak.
    Bunlarin hepsini iyice robottan gecirip diyet krakerlerinle yiyebilirsin. Kankan da mac izlerken cipslerini bandirabilir, biber koymazsan Caki bile nasiplenir :D

    Sanirim yarismaya nereden katildigini belirtmek bir ZoiPlanet adeti oldu, oyleyse ben de New Jersey den selamlar gonderiyorum :P

    Benim surekli sekil degistiren, ayda yilda bir guncellenen bloguma da beklerim. :))

    Pelin
    http://biseysorucam.blogspot.com

    ReplyDelete

 
Designed by Beautifully Chaotic