Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Wednesday, October 3, 2012

Güncel II

Sabah dolaptan birşey alıcam o da ne! Yeşile çalan bir kurtçuk yukarılara doğru tırmanıyor. O ne ya? Kurtlandık mı? Evde kelebekler neyim uçuşuyor ama ben onları baharın habercisi falan diye şey etmiyordum. Meğer erzak dolabının içinde bir oluşum, bir discovery hayatı, bir canlı orgazmik kabile varmış.

Bebeyi sırtımdan attığım gibi elime bezi alıp giriştim dolaba. Kapağı açmamla tüm haşere dünyası tepeme yıkıldı. Millet evindeki karıncadan şikayet ederken hava atıyordum "aman efenim bizde hiç yok, ev tertemiz, zaten yeni bina mehmehmehhhh, karınca pisliğe gelir tabi, ay sizde azıcık temiz olun ayol" falan diye. Meğer kendim bokun içinde yaşıyormuşum haberim yok. Ay bak hala kaşınıyorum.

Neyse hallettik, sildik, süpürdük. Bu arada erzak dolabından da bir habermişim. On kilo kırmızı mercimek çıktı evden. Savaş çıksa bendeki pirinç ve makarnayla apartman doyar. Erzak dolabı değil sığınak anasını satiim. Mevcut köftelik bulguru satsam zengin olurum. Mısır ununda da iddalıyım. O kelebenkler ağzı açık pudra şekeri ve kuru üzüm kaplarında yaşamış yıllarca. Evet evet yıllarca. Çünkü hepsinin son kullanma tarihi 2010 falan.

Annem "ay en iyisini aldım" diye beş kilo neyim nohut getirdiydi. Kendimden beklenmeyecek bir performansla bir kilosunu suya attım. Hani diyorlar ya "nohutu geceden suya koyun" diye. Ben gündüzden koydum noolacak? Nohutun geceyi gündüzü ayırma zekası var mı? Olmaz diyosan döküp geceden basayım suya. Naapacaksam bir kilo nohutu. Haşlayıp buzdolabı poşetiyle buzluğa ordan da bu neydi lan diye çöpe herhalde. Dur bakalım hayırlısı..

Bir de toz alma olayları var ki hiç sevmem. Bir süre üfleme, hırkanın koluyla ucundan silme yöntemi uygulamayı düşünüyorum. Sonra "bebene mi bakacam evi mi temizleyecem" diye çemkirip yırtarım gibime geliyor. Balkonlar bira şişesi dolu. Kadın nası olsa atacak diye dağıttık tabi. Ne olacak onlar. Bira şişesinden diy falan olmuyor mu.

Bu arada temizlik yaparken tv2'de aşk-ı memnu izliyorum. Bizim cemiyet hayatının dizisi tabi. Ziyagiller, Zoigiller falan yakınız yani biz. Öyle evde zengin dizileri hep açıktır bizde. Kim naapmış, ne demiş falan merak ediyor insan. Geçen annem bizim konağın terasına ip gerip çarşaf asmış. Ay nasıl rezil oldum. Koskoca konakta allı güllü çarşaflar sallanıyor skandal. Katyaaa Katyaaa diye sayıklayarak uyanmışım.

Bak saat kaç oldu hala yemekte yapmadım. Dün anneme gittiydim, yemeğin yoksa şu patlıcan oturtmayı al git dediydi. Keşke alaydım. Burun kıvırdığım oturtma şimdi bana oturtmakta. Hadi bizi yemeğe götür diye adama azcık göz mü süzsem ki. Sağ omuzu da şöyle hoplata hoplata hadi ama tatlım falan desem. Valla terliği aldığı gibi fırlatır kafama. Cıks. Biz bu akşam açız. Size afiyet olsun.

Boğazınızdan geçsin. Ziyade olsun.

Hürmetler..

mobil hareketler
Location:Ev

17 comments:

  1. Ben son kullanım tarihi iki sene önce olan gıdaları attığımı bilirim, çocuktan sonra nasıl şaşırdıysam bırakmışım hepten kendimi. O kurtcuklara gelince, hani aşurelik buğdaylar var ya, sözde hiç hava almayan tupper kaplarından birinde duruyor, bir açtım ağzını, kapağın içi silme kurtcuk kaynıyor, hemmen kapattım, birkaç saniye nasıl temizleyeceğimi düşünürken canlı börtü böceğe karşı olan korkumdan dolayı kutusuyla birlikte kaldırıp çöpe attım ama erzak dolabı için aynısını yapmak zor olurdu tabi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehh ben de kabıyla attım bazılarını.. hayır bir de kadına güveniyorum o ilgileniyor, siliyor, ayıklıyor diye.. iyice sinirlendim valla..

      Delete
  2. Evliligimin ilk yillarinda kimsemin olmadigi bi sehirde ,isten eve surunerek geldigim su saatlerde bana guc verdin zoiplanet.simdi kalkip tum veri pril pril yapmak yerine yan gelip yaticam .cok ta iyi yapicam....not:bu kelebeklerin ask hayati beninkinden cok daha hareketli durmadan takilip surekli yavruluolar.benimkiler bu aralar oyle:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. evde hala uçuşan kelebekler var valla.. oynaşma yerlerini hala yok edemedim heraldee :))

      Delete
  3. Ben de hayatta kurtçuklu börtçüklü şeyleri temizleyemem. kap kacaklarıyla direkt çöpü boylarlar.

    bizim evde yemek yoksa herif bayram ediyor. ya tost ya sahanda yumurta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaa ne güzel bizimki hemen asar suratını.. hehh gerçi asıyo da nooluyo.. pizza ısmarlayalım diyince hemen yumuşar :))

      Delete
  4. Zoican bende de aynı güce sorunu vardı. Çareyi tum bakliyati buzdolabına tikmakta buldum. Şiddetle tavsiye ederim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyi fikir ama dolapta o kadar yer yok be yaw.. neyse önümüz kış.. kapalı balkona koyarım belkim..

      Delete
  5. Yine.cok guldum yine sanki kendimi okudum:)))

    ReplyDelete
  6. ben de annemden aldığım akıl itibariyle evlendiğimizde aldığımız (7 sene önce) 5 kiloluk şekeri ancak geçen sene bitirince herşeyi sadece 1er kiloluk almayı öğrendim. cam kaplaırmın yettiği kadarını. Ama aslında bakma çok severim şööle doldurayım eve çuval çuval, sanki yapacakmışım gibi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. istifçiyiz yaa.. valla öyleyiz.. hee valla naapacaksak..

      Delete
  7. ahaha, ben allahtan kurtcuk gormedim sadece bocuuuk (ay yazarken bile huylandim, kasildim!..) kesfettim.. Heves edip taa turkiyelerden tasidigim caanim kurufasulyelerim.. Haslama falan beni bozuyor, direk konserve takiliyorum.. Aynisi olmuyor ama idare ediyor zaten cok da hazzetmem kurufasulyegillerden..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya ben severim kurugilleri ama konserve de olur bak.. zaten bana bu bakliyatı hep annem getirir.. yoksa hiç işim olmaz..

      Delete
  8. Patates kızartaydınız, biraylan iyi giderdi :)
    Ama göz süzüp kebapa konmak da mantıklı tabi;)
    Benim kiler dolabını kimseninkilere değişmem.. Pudra şekerinin içinde uçuşan kelebekler, yüz tane kadar çikolata sosu ve her birinin içinden bir paket alınarak, bir dahaki sefere başka bir paketi açılan kabartma tozlarının kalabalığı çok başkadır..
    Bununla mı övünüyorsun' deyişini duyar gibiyim Annemin:)
    Sevgiler,
    www.ceylinolmez.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. aynen aynen.. ağzı açık kuru mayalar, vanilyalar, kakaolarrrr ayyy.. neyse hepsi çöpte yallahhh :))

      Delete
  9. bebik uyuyo sessiz sessiz gülücem diye zira biyerlerim patlıycak :):) bi ara kahkayı bastım zaten ne oluo diye bizimki bi uyandı bakındı uyudu tekrar :) okumaya devam :)

    ReplyDelete

 
Designed by Beautifully Chaotic