Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Thursday, October 18, 2012

Güncel IV

Annem gitti. Kanka şifayı kaptı. Bol sıçboklu günler beni bekliyor. Bebe şimdi uyudu ama hala uykusunda hıçkırıyor ağlamaktan. O da durumu anladı, ulan yine mi anneme kaldım diye içli içli ağlıyor yavrucak. Anneme elli kere söyledim, bırak yatakta döne döne uyur o diye. Yok illa ananelik hevesini alacak ya, sabah akşam aldı bebeyi ayağına sallaya sallaya uyuttu. Eee şimdi sen bebesiz, dertsiz, sessiz, sakin evine döndün ya, ben ne yapayım anne?

Ulan yaklaşık dört gündür banyo yapacam. Bornozumu koydum, terliklerimi kapıya koydum, şampuanlarımı kullanma sırasına göre dizdim, diş fırçamı, macunumu koydum. Dört gün, doksan altı saat, beşbin yediyüz altmış dakikadır banyo yapamadım arkadaş.

Kafamın arkası kaşınıyor, kaşıdıkça elime birşeyler geliyor. Akşama kadar bebenin *oku, kafamın biti valla halim perişan Güzin abla. Öyle biri vardı di mi. "Güzin abla erkek arkadaşım kulağımı yaladı hamile kalır mıyım" diye sorarlardı. O da sakin sakin cevap verirdi "canım yavrum daha çok gençsin, kulağını yalatma, memeni elletme, eteğini açtırma oldu mu çocuğum, sevgiler" diye. Rahmetle anıyoruz.

Valla ben bitlendim ama kanka rahat. Sabah akşam duşunu alıyor, mis gibi giyinip, parfümleri sıkınıp "haydi eyvallah" diyip gidiyor. Arayıp nerdesin, hangi karının koynundasın diye soracak zamanım yok. Olsa banyo yapacam.

Anam beni erkek doğursaydı ya. Sekiz aydır ne gece hayatından eksik kaldı ne uykusundan ne bir zevkinden. Şimdi bir de hafta sonları carting yarış grubu kurmuşlar. Aman iki dakika oturma evde. Hemen fıyytt. Bizi de haftada iki saat ikea ya da markete götür, oh al sana baba. İki gündür de burnunu çekip duruyor, aman çocuğu bana yaklaştırma falan diyor. Sümüğün akmazken yaklaştırdıkda ne oldu? On dakika tuvalette oturduk diye kapıyı yumrukluyorsun. İki gram *okumu gün içinde üçe bölüp taksit taksit zçıyorum..

Dün akşam evde organik tavuk kavgası yaşadık bi de. Tavuğu aldım öğlen, düdüklüde haşladım. Suyunu poşetlere koyup donduracam, bebenin çorbasına katacam, kemikleriyle sos yapılacak, etleri didiklenip çorbalara parça parça eklenecek. En az iki saat elim tavuğun butundan, *ötünden çıkmayacak yani.

Akşam düdüklü soğusun diye bekliyorum, yemek yiyorum bu arada. Seninki demez mi "ya hala mı tencerede bekliyor bu tavuk, niye yapmadın?" Lan olm tencere sıcak, yemek yemeye vakit bulmuşum karnımı doyuruyorum, bebe uyumamış daha, başlasam zaten elimin kolumun yağıyla bebeyle nasıl ilgilenecem? Bunları hiç düşünmeden langır lungur konuşunca abicim benim gözüme şrraakkk diye perde bir indi. Ağzımda da yemekle salyalar saçarak Grraawww diye kükremeye başladığımı hatırlıyorum, gerisi karanlık.

Kendime gelip, ne oluyor, nerdeyim ben, bura nere, sene kaç, bu bebe kimin falan demeye başladığımda adam çoktan toz olmuş. Elime ekmek bıçağını alıp yedi sokak kovalamış bile olabilirim. Hatırlamıyorum.

Dediğim gibi şimdi de hasta. Allah şifasını versin. Üç saattir (rakamla 3) banyoda. Ben hala kafamın arkasını kaşıyorum. Elime gelenleride topak yapıp yere atıyorum. Bebe uyanmak üzere. Mutfak bildiğin çöp yuvası. Bu gün de banyo yapamazsam lavaboda kafayı deterjanla köpürtmeyi düşünüyorum. Hafta sonu düğüne de kotla giderim herhalde. Şimdi bu adam bana onu da soracak. Benim siyah takım nerde? Yıkadın mı, ütüledin mi? Ne çileli başım varmış arkadaş ya.

Aman daha saat 12:45 Bu gün akşam olur mu ki. Akşam olsa ne olacak? Geçen cuma akşamı bebeyi yatırdıktan sonra içimden "ay neyse ayol yarın cumartesi, uzun uzun uyurum" dedim. Kafa gitmiş kendimi çalışıyor mu sandım ne? Sonra donk diye bi gülle indi, senin neyine cumartesi zıbar yat, bebe sabahın köründe uyanacak. Öyle gelgit kafalı oldum. Uyusam mı, yesem mi, zçsam mı, yıkansam mı, pişirsem mi, başımı alıp gitsem mi.

Ya işte bugün de böyle. Öyle instagram fotolarına bakıp ay ne şahane bir hayatı var, pek seviyorum deme. Ne acılar çekiyoruz bilmiyorsun. Kan kusup kızılcık şerbeti fotosu ekliyoruz.

Hala evlenecem, bebek yapacam diyenler var. Ömrü hayatımda duyup "aa hakkaten doğruymuş" dediğim tek söz "bekarlık sultanlıktır". Ay evde kaldım, bir yuva kuramadım, bebelerim olmadı, yapayalnızım diye ajitasyona gerek yok. Al eline kitabını, tak kulağına bi müzik, aval aval gez, hayatını yaşa.

Sonra gelip bana ağlama.

mobil hareketler
Location:Ev

22 comments:

  1. yavrum ben sen ağır bir şeyler geçiriyorsun depresyon desem değil daha ağır isyan desem değil ne olduğunu çözemedim ama bokum gibi bir şey işte.

    fotoların arkasındaki dramı,acıyı görüyorum ben bacım
    kimse yoksa ben varım bacım

    ReplyDelete
  2. =))))))) güldüğüme bakma,acıdım yeminlen..sana değil aman ha,bu durumdaki tüm kadınlara;yani sana,bana,ona..anam iki gramlık organ için sıkamamış dişini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) gülmeaaa dur daha sıra sana da geleceyyk :)) sen de yazacan şakır şakır :))

      Delete
  3. kızım sen efsanesin... uçağa atlayıp gelivericem yardıma :))
    aslansın, kaplansın yaparsın sen :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. nasıl oluyo bilmiyorum ama yapıyorum valla.. sallana, söylene gidiyo hayat :))

      Delete
  4. Offf offf ben de ayni durumdayim zoi yalniz sanma kendini! Eşime de patlayinca ara sira ayni serzenişlerle eee cennet babalarin ayağinin altinda değil demiyor mu.... Analik kutsal mutsal da bu kadar kutsanmislik beni bozdu be

    ReplyDelete
    Replies
    1. niye değil acaba niye değil?? ayrıca kim uyduruyo bu lafları bir tarafından yeaa?? bak bununla ilgili de yazabilirim bişiiler..

      Delete
  5. Bebeim , Tombi haklı arızaya bağlamışsın annen 'de çok fena zaman da gitmiş destek şart abi ne varsa analarda var gene çağır gelsin. erkekler bencil şeylerinin keyfinde yaratıklar çocugu tek başına yapmışsın gibi hayatın tüm yükü ondaymış gibi çıkıp gidiyorlar işe hepsi aynı model farklısına şahit olmadım daha. Eee evde 2 dadı 1 yardımcı 1 aşçı olsa anlıycam evet hayat hafiften pembe görünebilirdi ama (ki bu şartlardaki bir arkadaşım bile herifi çocuk 1 yaşına geldiğinde boşadı )bu dönemin acı acı geçtiği doğrudur.Senin hayata dönüşün işe geri dönmenle doğru orantılıdır.Sevgi selam öpücükler sunarım.Bi yardımım olacaksa Ankaradayım elimizi taşın altına koyarız icabında. sevgi hörmet şeysi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. işe geri dönmek.. pek düşünmüyodum ama.. süslenip püslenip çantamı alıp evden çıkmak iyi gelebilir..

      Delete
  6. Bak az dayan geçicek, önce uykuları düzenli olsun, sonra bi de tuvalet eğitimi bitsin, emziği bıraksın, ha bi de okula başlasın, hele bi de üniversiteyi bitirsin geçicek geçicek :))))

    ReplyDelete
  7. Arada olur böyle hani dükkanı kapatıp çekip gidesin gelir. Zannetme bir sensin yalnızlar rıhtımında. Hepimiz o rıhtımdayız tabi şimdi banane herkesin rıhtımından ben bakarım oltama diyebilirsin. Merkez az kaldı tatlı ama bir o kadaa farklı bebe büyüsün hepsi geçecek. Geçen de saçını başını yıkamaya vaktin olacak kadar olacak. Sonra yok ben onu giymem şunu takmam anne bu ne soruları ile donatılmış bir hayat seni bekleyecek. Olsun olsun hayat güzel hem sen de birgün anneanne olacaksın düşünsene bunu düşün merkez. Doğacaktır sana vadettiğim günler Hakkın:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. ne güzel okudum biliyo musun.. böyle hayaller kurarak falan :)) senden aldığım nefis ışıklar ve enerji mutlu ediyor beni merkezzz.. sağol varol..

      Delete
  8. Haftasonları sana yardıma gelmeyi teklif edicem, bitlenirim diye korkuyorum:) Sen çok yaşa emi

    ReplyDelete
  9. aha altımıza sıçtığımız bir yazı daha.
    gülmekten tabe lan korkudan değil.
    geçenlerde bir uyuyasım tuttu.
    benim kanka kızla ilgileniyor. yemek yapmış bize ayrı kıza ayrı.
    2 saat filan.götünden ter damlıyodu ama erkekliğe de bok sürdürmedi.
    bir daha da sen napıyon bütün gün evde sanki yatıyon diyemedi.
    herifçioğlunun izinli olduğu gün sabağından anacım
    ağır kanamalı bir hastam var de, vur kapıyı çarp git.
    3-5 saat yalnız kalsın da görsün ebesinin hörekesiyle orası kaç km imiş.
    sen de gir bi hamama çıngır çıngır yıkattır kendini.
    hep onlar hasta, hep onlar hassas, işyerinde sıkıntı var sus, takım maçı kaybetti idare et. bu ne amk.azıcık da onlar idare etsin lo.
    saygılar enişte :)

    ReplyDelete
  10. Bak şimdi depresife bağladım, arkadaş desene 4 ay sonra bende saçımdan topalaklar oluşturacam!!! Zaten evlenmek yalam dolan be zoi, rahat batiyormus bir tarafimiza, kendi sorumlulugumu almadan baskasinin yemeginden, utusunden, temizliginden, bulasigindan banane demiyoruuuuum zannetme ama sevmesek de bu kadarina katlanilmazki be yeaa:-) neyse gelecek profilimi sayfanda okumakta beni ileriye hazirliyo en hardından, thanx zoicannn (Eryaman'dan sevgiler- bizim buralarda ayrı bir diyar hatta sincan fatih eklendimi yumurta topuğa baglariz aaaaanadınmı)

    ReplyDelete
  11. banyo suyuna katılıyorum. Bırak git, hastalığının iyileştiği ilk gün, akşamdan mamasını, kahvaltısını hazırla kızın sonra sabah canım ben ufak çaplı bir deprasyon geçiriyorum çok fenayım sen idare edersin de ve çık git. Güzel bir hamama git sonra gez dolaş kafa dağıt ama rica edeceğim elinden telefonu falan bırak azıcık. Oyle gunlerde ne kadar az teknoloji o kadar fazla kendine zaman diyorum. Ha bir de bu kadar banyosuzluktan da daraldıysan valla çareler tükenmez. Kızı koy mama sandalyesine banyonun kapısını aç, arkasını döndür , 10 dkda banyonu yap çık. 10 dkda bişeycik olmaz o çocuğa orada merak etmme.
    sevgiler, saygılar

    savaş çağlar:)

    ReplyDelete
  12. Ömrü hayatımda duyup "aa hakkat doğruymuş" dediğim tek söz "bekarlık sultanlıktır". cümlesini olduğu gibi alıp günde üç öğün gülüyorum hacı, hayat felsefem la bu benim :)
    Demek geçen igdeki pırıl pırıl süslü mutfaktaki şahane sofra, harika yemekler.. hepsi yalandı he mi :)
    Sevgiler,
    www.ceylinolmez.com

    ReplyDelete
  13. Ahahah gülmekten altıma sıçtım la!
    Uzun zamandır blog okumaya zaman ayıramıyordum. Bugün senin post iyi geldi :)

    Walla bana çalışmak iyi geldi kuzum ama yorgunluğum boka bok bindirdi aynı zamanda. Bebe ortamından uzaklaşmak, süslenmek, kapıyı vurup çıkmak güzel yönleri

    ReplyDelete
  14. Vallahi hem giyinip suslenip surup surusturup evden cikan kocalara, hem de bebenin aksam yemegi,banyo ve uyku hizmetlerinin sunulacagi gunun en yorgun saatlerinde iki dirhem bir cekirdek eve gelen misafirlere "dagilin biiiyeeeaaaah" diye bagirasim geliyo!!! Hele birde bebeyi yikamis paklamisken,artik son asama uykuya gecmek uzereyken o parfum kokulariyla bebeyi operek uzerlerindeki o parfumu bebeye surerlerseeee iste o an... o an....suuur kapaniyo,cene aciliyoooo,kemanin si notasindan honkurmelerim basliyor...sevgiler I_TOUCH_ Deneme yorum yazma deneme 1-2

    ReplyDelete

 
Designed by Beautifully Chaotic