Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Sunday, October 28, 2012

8 Aylık Baba Profili

Bence bu tip bilgilerde yer almalı anne-bebek bloglarında. 0-3 aylık, 3-6 aylık örnek baba profilleri verilmeli. Yoksa öyle "ay melaatin kocası tüm gün bebekle ilgileniyormuş, melaat de dötünü yayıp oturuyomuş şekerim" ya da "şükufe hanımların damadı pırlanta ayol, bi memesi yok emziremedi çocuğu" gibi efsaneler dinlemek yerine "aç oku da öğren" diyebileceğimiz bi kitap bi bişii bi sihir ne bileyim işte..

Kitap var da bizimki öyle gereksiz bilgilere zaman harcayamaz. Ona verecen kişisel gelişim, ego, şimdinin gücü, beslenme, yok uzayda hayat, marduk gerçek mi, mayalar bizim atamız mı, bay pipo, reis zart zurt. Annelik babalık dediğin içgüdüsel olaylar. Onun kitabı mı yazılırmış. Bebe kitaptan mı çıktı?! Hem ne var olm bebek büyütmede. Yedir, temizle, uyut. Te allam yaa bunun için oturmuş cilt cilt kitap yazmışlar iyi mi.

Çocuğa yemeğini yediriyorum, etrafı toplamak için babasına veriyorum iki dakka oyalasın diye. Ulan çocuğu alır almaz sen bi hoplat zıplat, tüm midedekiler halıda. Arkadaşım bunu bilmek için de diploma gerekmiyor ya. Oturduğu yerde yanına koyuyor bebeyi, sanıyor ki kendi gibi oturacak. Sağa sola saldırıyor bebe sonra "al bunu annesi durmuyor". Valla mı. Durmuyor mu? Alla allaa!. Bebe karnımdayken sıkıyordu ama "müzik dinletecen çok zeki oluyormuş, her yere dokunacak bebe dokuları anlayacak beyni gelişecek, televizyon izletmeyecen zararlı" falan diye. Şimdi arkamı dönsem baby tv açılıyor. Konuşmak, oynamak yerine kucakta mal mal gezdiriyor falan. Saat başı "ne zaman uyuyacak bu annesiee". Bi de her sabah çocuğu ilk defa görüyormuş gibi "anaa büyümüş bu" demiyor mu ağzını burnunu dağıtasım geliyor. Gece rüyasında astral seyahat yapıyor herhalde bu adam..

Babasının kucağına giderken bana nasıl acıklı bakıyor yazık. Yapma, verme beni o adama, gözünün yağını yiyim anneaa dercesine. Uzaktan bana bakıp gözleri doluyor. Zaten adamın istediği de bu. Bahane hazır; Seni istiyor çocuk, seni?? Sonrasında bir daha kucağına vermeyeyim diye kendine türlü gereksiz işler buluyor falan. Ben bi çatıya çıkayım anten mi döndü, kombiden ses mi geliyor dur bi servisi arayayım, terasın derzleri şey olmuş onu bi şeyedeyim, şeyin şeyine şey kaçmış onu yapayım... vs vs..

Akrabalarına gittiğimiz zamanda sanırsın bebeyi o doğurdu. Kucağından indirmez. Ay uyku saatleri şöyle, sabah şunu yedi, akşam sulu mıçtı, en sevdiği oyuncak, mama saatleri, ay bak nasıl da yürüyor, hadi bi gül bakayım babanene.

Bir de bizimkinden küçük bebekleri olan arkadaşlarına akıl veriyor falan; abi akşam uyku saatiniz çok geç, biz alıştırdık koyuyorsun uyuyor (yok yea ne koyuyorsun çay mı, bana da anlatsana?), yok abi yoğurdu şöyle mayalayacan ki böyle olacak (vay arkadaş vayyy), dur daha dişi bi çıksın gör o zaman (bebenin ağzında kaç diş var biliyor musun acaba), yürüyor abi bizimki bildiğin yürüyor (alla alla ben niye görmedim)..

Ama bak geçen kahvaltı masasını devirdim attım ya. Çok işe yaradı. Ertesi günü yaranmak için bu aldı çocuğu oynadı falan. Banyo yaptım, evi toparladım, yemek yaptım, film izledim, sıcak kahve bile içtim. Bundan sonra böyle. Haftada iki masa devirir atarım ben. Zaten bebeyi sağ kolda taşımaktan arnılt şıvartzeneger kası yaptık. Valla tersime gelirse sağlam bir tane de yapıştırırım. .

Bir bayramda böyle bitti gitti. Ben bir şey anlamadım. Sabah aynı sabah, akşam aynı akşam. Ne zaman çocum büyüyecek, anneme bırakıp bodruma gidecem, o zaman tatil yaptım derim. Evlenecek olanlar, bebek yapacak olanlar bunları okuduktan sonra vazgeçiyormuş. Valla hayat kurtarıp sevaba giriyorum. Benden mutlusu yok. Gerçi eşekten düşenin halini eşekten düşen anlar. Sen şimdi öyle rahat rahat okuyorsun ya, hele bi evlen, doğur asıl ondan sonra zoi haklıymış diyeceksin.

Hadi kız ağlıyor kaçtım ben. Babası yine ortalarda yok. Evde gereksiz bir iş bulup odalardan birine kapandı kesin. Tüm gün evde görünmez, bebe uyuyunca hoop salonda kanepenin tepesine tüner. Al sana sekiz aylık baba profili. Tepe tepe kullan..


mobil hareketler
Location:Ev

15 comments:

  1. Off bebe 5.5aylık o profil hep aynı yorgunum diye kestirdi içeride şimdi duşta birazdanda dışarıda yok kardeşim ne zaman büyür bu bebeler bilmem allah güç kuvvet versin tüm analara ne diyim

    ReplyDelete
  2. yeminlen ayni profil bizdede var zoi hele o akrabalarda ilgi manyakligi beni delirtiyo bide bizimki birgun once basliyoki cocukta onda dursun ama yemiyo artik yavru bu numaralarii

    ReplyDelete
    Replies
    1. yavrular uyanıyor demek bir zaman sonra.. çoh iyi hehe

      Delete
  3. Nigde gazozu gibisin zoi bole köpük köpük şekerli:) demek tum turk erkekleri ayni,bizim baba da aynen valla,biyolojik baba bunlar:(

    ReplyDelete
  4. Sayende hayati ogrenioruz daha o yollardan gecmeyenler olarak.bosuna hayal kurmamayi ogretiosun insanlara.ders kitabi olarak okutulmali bu yazilar.literaturlere girmeli valla..(en azindan ayni cesit kocalara sahip olanlar tarafindan dikkatle takip edilmeli) :-)

    ReplyDelete
  5. ahahahah sen onu bunu bırakta ben kocam hakkında böyle yazı yazsam şerefsizim boşar beni,
    ühhüüü ben kötü bir baba mıyım diye ağlayaraktan.
    seninki iyimiş yine :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. benim üstümden prim yapion diyip duruyor :))

      Delete
  6. Zoi, ben bi tane "ana kucagi" denilen zimbirtilardan almistim, boyle cocugu hem onunde hem sirtinda tasiyorsun bununla. Sonra sabah kalkip takiyodum cocugu boynuma Masai yerlileri gibin, aksama kadar ben nereye o oraya. El kol bos oldugu icin her isi de yapiyosun hem cocugunla yakin temasi da birakmiyosun, hem de cocugu canta gibi kenara koymaktan ya da fazla agu guguyla over stimulate etmektense hayatina dahil ediyosun. Sirtinda boyle tavana falan bakip dusunuyo, sen iki buklum halilari gor gor yaparken... Sokakta gezerken de iyi, millet ona bakarken sana da gozu kayanlar oluyo -ki aylardir insan icine cikamayip yavastan vahsilesmeye baslayan anneler icin iyi bu. Sevgi dolu bir goz temasi, tanidik tanimadik her kimle olursa olsun, hirrlamalarin onunu kesiyor.
    Adam bu arada nabiyo diycen? Bosadim la ben onu! Baktim tek sirtim vaa insan tasiyacak, ona da bebeyi oturttuk, adam da kaldi oyle yol kenarinda. Iyi oldu ama boyle, cocuktan once yurumeyi ooorendi azcik kendi basina.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aldım onu da evde kullanmadım. allahtan şimdilerde kucak istemiyor pek. park yatakta debelenip duruyor. oh iyi yapmışsın :) depiği koydum adama diyosun oooh yallah :)

      Delete
  7. Hee, yaziyom buraya ki adamina okut, acsin gozunu diye. Kadin dedigin kafasi bozulunca fena deper, sonra da ardina bakmadan yuruur gider osssura ossura...

    ReplyDelete
  8. hahaha zoi hahaha:)) bi de bu bebeler de gece anaaaamm annemmm diye aglıyo ya ona da gıcıgım ben:))) butun guzel işler adama butun moktan işler bana:) babayla sokaga cıkılır gezilir tozulur ayıcıklar alınıp eve donulur banyo yapılır anayla uyku uynur ciyak viyak yemek yenir kafa bir orda bi burda olmuyo olmuyooo:)))))

    ReplyDelete
  9. hehe, valal yine güldürdün, kırdın geçirdin zoii :)
    Ben de bi masa devirmek istiyorum ama o masa sonra başıma geçer diye korkuyorum :)

    ReplyDelete

 
Designed by Beautifully Chaotic