Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Tuesday, September 11, 2012

Kilom Kadar!

Diyet denen illetle evlendikten iki sene sonra muhatap olduk. 57 kiloyla evlenip 67'leri görmeye başlayınca okuduğumuz kitaplar, baktığımız programlar, kulak verdiğimiz şahsiyetler değişti. Armut göbek diye gülüp geçtiğimiz uzuv zamanla karpuza döndü. Evlenmeden önce de ne kınadık o kilo alan çiftleri. Ahaha noluyo lan tutan mı vardı da yemediniz daha önce diye. Meğer iş psikolojikmiş abi. Evlenince kendini salma olayları. Adamla evlendik olm daha neyine dikkat edeyim. Kapı gibi evlilik cüzdanı. Koy tartının yanına, al sana şıkır şıkır bahane. Sadece ben değil o da kilo aldı. Organize işler. Yedik abicim. Dünyayı yedik, içtik.

Ben yemeye devam ederken bizim ki evlilik psikolojisinden ayıldı mı ne, haplara sardı bir dönem. Haberlerde duyduğumuz kullanan ve ölen insanların haplarına. Verdi de on kilo. Ama bünyesi sapıttı tabi. Kusma, miğde-bağırsak bozukluğu. Öleceğini anlayıp bıraktı. Bırakmasıyla da aldı onbeş kiloyu faiziyle. Bu da bana belgesel oldu, izledim, olmuyo işte diye yemeye devam..

Ne zaman 67.5 oldu tartı, göbek benden önce girer oldu odalara.. O kenara köşeye attığımız kitapları adam gibi okumaya başladık. Sanki bilmiyoruz sağlıklı beslenmeyi. İlla biri bildiğin doğrunun hakkaten doğru olduğunu söyleyecek. Sanki sen bilmiyorsun sebze, meyve yiyip, azıcık spor yapsan, ağzını tutsan olacak bu iş. Sektör seni yutuyor işte o çaresizlikte.

Bu arada bebek mevzuları da hortladı tabi. Beş sene olmuş, ya boşanın ya çocuk yapın diyor toplum baskısı. Kutumuza gidelim dedik, kutudan 'çocuk yapın, ondan sonra görün hanyayı konyayı' çıktı. Verdik on'ar kilo, daha keyfini süremeden hamileyim. Sevinç, mutluluk ve iştah. Teker teker gelin ulan!

25 kiloyla doğum, bir ay içinde kaybedilen 15, biraz daha dikkatle giden son 5 ve geriye kalan 5 ile hayat devam ediyor ağlamaklı. Ah o çenemi tutaydım hem büyük konuşmayıp hem büyük lokma yemeyeydim!.

O gardolapta bekleyen cağnım kıyafetler ne olacak? Kiloları verince parayı bastıydık 36 bedene! Bakıyorum nette, sağda, solda.. Veren vermiş anasını satayım. İkinci çocuklar yapılmış, beden hala 36!. Basın gidin laaan! Artiz ordusu! Ben yokum arkadaş bu oyunda. Sanal bir hayat yaşamak istiyorum eski fotoğraflarımla. Biraz daha kasarım, baktım olmuyor, biram ve cipslerimle, hala duruyorsa evlilik cüzdanımla, gözlerden uzak bir hayat yaşarım.

Kilom kadar konuşurum. Bak sinirim bozuldu yine. Anksiyeteye vurmadan bi bira açayım kendime. Hem hesaplı hem kefiyli. Şerefinize beybiler.

15 comments:

  1. :) Görmeden seviyorum seni.. Kaç senedir tanışıyoruz artık unuttum ama iyi ki tanımışım senin gibi bir çatlağı! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. çunlim bitanem :)) ben de seni çok seviyorum..

      Delete
  2. Cok guzel yazi ya bisey diyim mi aksam gelip senin yazini okuyorum ya bi dinlenme etkisi oluyor bole vucutta bide glup glup glup tabi ohhh :)) gel opujemmm bende Zoim

    ReplyDelete
    Replies
    1. şerefe neeyorklum :) inşallah tez zamanda kapını çalıp beraber glup glup yapıciiz :) inanıyorum.. inanmak istiyorum :))

      Delete
  3. Hadi hadi benim hikayeyi dinle agla. artiz gibin hamilelik yasadiktan sonra emzirirken 17 kilo mu ne aldim arkadasim:)) hamileyken 10 kilo aldim. allah icin ben iyi beslenir guzel spor yaparim diyet miyet cok sevmem. fakat emzirme olayi beni bi bozdu! bi bozdu! Zoi allah seni inandirsin her emzirme seansindan sonra sanki icim cekiliyor. sanki vucudumdan tum seker enerji gidiyor. once meyve yiyeyim derken sonra nutella vsye sardim deli divane tatliiii tatliii diye ortalikta dolandim. bi de ciddi guzel beslenim cocuk da guzel beslensin diye iyi de besleniyorum. orda sorun yok. ama o seker fasli yok mu! baklavadan nefret ederim deli gibi sekerli sekerli tatlilar istiyordu canim! neyse yedik gitti! nasil kilo aldim aynada kendimi taniyamadim artik yav!
    Neyse kardesim 5 kilo nedir ki hemen verirsin bak azmettim verdik 14unu ben de. ayrica fotolarini goruyorum instagramdan tas gibisin gelmiyim oradaya zoi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. son beş yakama nassı yapıştıysa deli oluyorum napiin yaa pffss.. senin hikaye de süpermiş yannız :)) oluyor öyle valla hiç bir şeye şaşırmıyorum artık bu hamilelik-emzirme olaylarında. insan ne kadar dikkat etse de bir arıza çıkıyor :))

      Delete
  4. Terliği aazına yapıştırırım haa! valla fotoğraflarda gayet iyi görünüyorsun. haa diyosan ki yalan oolum o fotograflar geçersin karşıma canlı canlı, ölçeriz biçeriz, yüzüne de sölerim valla hiç affetmem:)) ama durum iyiyse de hakkaten ağzına terliği yersin.

    o kadar bira dedin, pısssst dedin glup glup glup dedin de benim de yaz ucundan da olsa bitmeden söyle bir kıtır olsun spr olsun gluplatsak mı yaa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yapistir terligiii tubaaaam haketttiii hakettiiii;) hihiiiiii

      Delete
    2. valla şu bebeyi anneme bir bırakabilsem önce kuaföre sonra bir daha eve dönmemek üzere dış dünyaya açılıcam ama kadın işim var deyip fırtıyor her seferinde :) elbet buluşacağız tubacım.. kıtır süper olur valla, gitmeyeli uzun zaman oldu.. abowww iki kadın terlikle saldırıyor imdaaatt :))

      Delete
  5. Zoi Karnim ac :)) valla bu arada yaninda yer ac ben de senin takimdanim
    Nolcak o canim kiyafetler?

    ReplyDelete
    Replies
    1. içli içli bakıp dut-racağız sanırım.. en azından bir süre daha :( ben de açım valla.. günde bir ya da iki öğün yiyorum.. inat ettim ya geberip gidicem ya 60'a inecem :))

      Delete
  6. 5kilonun lafımı olur benim 15kilonun yanında emzirirken 5kiloya yakın aldım ama diyetteyiz

    ReplyDelete
    Replies
    1. vericez vericez inşallah.. dur şu emzirmeden bir kurtulalım.. (bahane hazır ya :))

      Delete
  7. 60 ile evlendim, 1 sene sonra 68 oldum, vermek lazim derken hamile kaldigimi ogrendim, 86 ile doguma gittim. 73 kiloyum simdi, bi ara 71 i gordum ama kisa surdu :((
    Ozi bugun 6 aylik oldu, ek gidaya baslayalim baslasin aclik gunleri, 60'a kadar durmak yok!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wayy bende yazsam bu sayıları birebir kullancaktım sanırım :) ilkinde 86 ile doğurdum ve 2. gebeyim şuan 5 haftalık ve 72 kiloyum doğum kilomu düşünmek istemiyorum..
      Zoi 2. çocuk düşünürsen kilo milo hak getire sonra karşılıklı biraları çakıştırırız :)

      Delete

 
Designed by Beautifully Chaotic