Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Sunday, September 23, 2012

Hızlı Geçişler

Bir zamanlar bir pazar günü vardı. Cumartesi geceden leş gibi içmişiz. Evin yolunu zor bulmuşuz. Üst baş perişan. Dişini fırçala hoop yatağa. Öğlene kadar uyu, duş, pizza, film, nutella. Akşam oldu haydi yatağa.

Ne günlerdi. O zamanlar pazar günü boş beleş geçti diye üzülürdük. Meğer en kral pazar o günlermiş. Akşama kadar yayıl, cumartesi gecesinin kritiğini yapıp kahkahalarla gül, mutfağa sadece su içmek için git, ara ara koltukta uyu, uyan, yemek siparişi ver, aç en sevdiğin filmi, sonrasında sıcak bir duş, hoop erkenden yatağa.

Geçelim;

Hiçbir zaman çıt kırıldım, narin, hanım hanımcık olamadım. İlkokuldan beri kendimin farkındayım. Özlem ve Meltem vardı sınıfta. Ses tonları, saçları, tertemiz elleri, düzgün yazıları, günü gününe yaptıkları ev ödevleri ile örnek öğrenciler. Sanki dünyada bir onlar kızdı, geri kalan herkes erkek. Böyle birbirine uzak aynı cins olamaz herhalde.

Benim tırnaklar kum, taş, toprak içinde, yaka önlüğünün düğmesi mütemadiyen kopmuş, defterin sayfaları ders anlatılırken oyun oynamaktan hep yırtık, saçlar tepemde düdük.

Teneffüste özlemle meltem el ele tutuşup la la laa şarkılar söylerken ben misketimi çalan bebeleri kovalardım. Sonra sınıfta özlemle melteme bakıp ben neden böyle değilim ya diye düşünürdüm.

Annem çok isterdi öyle olmamı. Ne kadar titizlense de sınıfta bitlenen ben olurdum. Koca kalıp hacı şakirle döve döve yıkardı. Sanki biti aldım kafama ben koydum. Olmadı işte olamadı. Matmazel zoi olamadım.

Geçelim;

Ehliyet almama az zaman kaldı. Araba kullanıyorum ama tarla yollarında. Çiftlik var bizim. Dedim ya zenginiz diye. İşte çiftliğin olduğu köyde bir çeşme var. Ben sürekli arabayı yıkayayım diye anahtarı alıp çeşmeye gidiyorum. Hem arabaya iki su atıyorum hem sigara içiyorum.

Bak ama detaylar önemli. Araba çiftlikte çalışan adamın arabası; lacivert kartal, sigaramda kısa samsun! Kot, tişört, terlik, kısa samsun ağızda, elinde kovayla arabaya su atan zoi düşün. Oluyor mu?

Köyün muhtarı babama " senin gız köydekilerin ahlakını bozuyor" diye şikayet etmiş. Sanki çeşme başında bikiniyle araba yıkadık! Neyse ehliyeti alınca arabada, sigarada değişti. Bir daha da inmedim çeşme başına. Bir köy halkı daha ahlaksızlığın pençesinden kurtuldu..

Geçelim;

Aslında isteme gününü yazmak istedim. Ama öyle sıkıcı öyle iç karartıcı ki neşelendiremedim olayı. Şunu söyleyim ama isteyemediler beni. Babam da veremedi. Babanem müdahale edip hayırlı uğurlu olsun demese boka sarmıştı olaylar.

Zaten adam bana evlenme de teklif etmedi. Balayına da çıkmadık. Arabayı da sattı. Ay anlattıkça afakanlar basıyor.

Acilen geçelim;

6-7 yaşlarındayım. Odamda evcilik oynuyorum. Kırmızı plastik fincan takımlarım var. Misafirlerim gelicek, hazırlık yapıyorum. Abim geldi elinde su şişesiyle. Ben de zaten su almaya gidecektim, misafirlere çay diye ikram edeceğim ya. "Al bak sana su getirdim zoi" ah canım benim ne düşünceli çocuk di mi. Abilique!

Meğer şişede çamaşır suyu varmış! Bardaklara döktüm ve hayali misafirlerimle içmeye başladım. Tabi ki gözümü hastanede açtım. Neyse ki yutamamış, kefeni yırtmışım.

Sonrasında aynı olay tekrar ediyor. Elinde su şişesiyle gelen abime güvenip içiyorum. Yine hastane yolları. Bu sefer kesin ölür diye beklerken o da ne yine yutmamışım. Ama ağız, dil, yutak, gırtlak ne varsa tahriş oluyor.

Beşinci kattaki evin pencere pervazına çıkarttı beni. Pencereyi de kapattı. Aşağı düşeceğim ve bu haberi yokmuş gibi üzülecek. Neyse karşı komşu panik halde bağırınca korktu açtı pencereyi. Benim kefen yırtıklarla dolu.

İçi su dolu, ucunda iğne olan şırıngayla su savaşı yaptığı bir zaman kendisinden kaçmaya, saklanmaya çalışırken iğne göz kenarıma saplanmıştı. Çok şeker bir abiydi. Çook..

Çocuklarınıza dikkat edin o yüzden. Öyle birbirlerini sever gibi görünüyorlar ama arkanı dönsen makası diğerinin kafaya geçirir valla. Benden söylemesi..

mobil hareketler

14 comments:

  1. Allahım yarebbim yicem seni ya! Bi insan bu kadar mı tatlı anlatır hayatını

    ReplyDelete
  2. sen bitlenince yine iyi hacışakirle yırtıyomuşun lan. bizim kafalara gazyağı dökerlerdi anasını satim. kaç kere kazıttıklarını da hatırlamıyorm. fakirdik olm biz. sümüklerimiz de akardı.
    bir meltem bir özlem olamadık maalesef. ağzımı yaya yaya küfrediyorum hala.
    yerlerse.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gaz yağı, bit ilacı, bit tarağı üstüne bir de bit dayağı :)) yerinde küfür cenneten çıkmadır hacı :))

      Delete
  3. Bak Zoimsin diye demiyorum acayip keyifli seni okumasi haa :) yaz mutlaka hep iyi yerlere gidecek bu is. Sende anilar bitmez onlar bitse bu akici dille ne yazsan okunur. İyi ki actin la su blogu. Operim...

    ReplyDelete
    Replies
    1. di mi yaa hem içimi döküp rahatlıyorum hem eğlence oluyo :))

      Delete
  4. biz bitlenince eczaneye ilaç almaya gitmeye utanırdı da zavallı babamı yollardı yaa, ondan sonra da 100 santigrat derecede çocuk haşlamaca! neymiş efenim o titiiiz, o hanfendi kişiliğin, o herkeslere örnek ilkokul örtmeninin kızı nassıı bitlenirmiş! bit bu yaw sosyal statü mü dinler?

    De ben bişey annamadım hacı, şimdi kocan olacak seni arabayla tavladı, sonra evlenince o arabayı sattı, sen ona bi araba küfür ettin, pekiii bebenin koltugunu sigdiraginiz kıç kadar zpor araba nerden çıktı? olayların akışında kopukluk var yönetmeeen, seyirci anlamıyoo, ya da seyirci de var bi mallık o zaman müstehak:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. o da benim laa :)) baktım bunun araba alacağı yok.. ben de hayallerimi gerçekleştireyim dedim.. neyse en azından iki sene keyfini sürdük de şimdi mecbur onu da satajaaz :( bazen konudan konuya atlion doğru diyon :)) ben her şeyi biliyorum ya siz de biliyosunuz sanıyom ben ahaha :))

      Delete
  5. Eneeee bak Okul döneminde seninle aynı kabiledenmisiz ehehehehe :))

    ReplyDelete
  6. baya ortak noktamiz var bende ilkokulda bitlenmistim ama ablam sagolsun hep o temizlerdi beni :)
    bende de bir agbi var onunda iskencelerine maruz kaldim uyurken yastigi suratima kapatir beni havasiz birakirdi adi bir sure nefes darligi cektim cocuklugumda psikolojikte olarabilir !!
    benimde esim bana evlenme teklifinde bulunmadi icimde ukde sanirim iki gunluk balayina gittik cunku gidecek evimiz yoktu ondan baskada tatil olayimiz olmadi 8 yillik evlilikte
    anlatimin cok keyifli zevkle okuyorum
    (fattosh )

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) birinin anlatması gerekiyordu fatoşcuum :P teşekkür ederim :))

      Delete
  7. bende çocukken bütün yazı bitli geçirirdim annem döve döve temizlerdi :))) bide raid meyt böcek ilacı fısfısları sıkardı tülbent sarıp kafama bağlar saatlerce bekletirdi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aboo raidli kafaya tülbent mi :)))) anne harikaymış yaww

      Delete

 
Designed by Beautifully Chaotic