Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Thursday, April 11, 2013

Suziyle Hayat No.1

Çok acayip muhabbetlerimiz var annemle. Birşey anlatırken sürekli başka şeyler düşünür. Sen aa ne güzel karşımdaki beni dinliyor diye havaya girmişken konunun ortasında alakasız birşey söyler; "asumanın kızını istemeye gelmişler, kız hostes, artık çalışmaz herhalde, memurmuş çocuk".. Sessizlik. Anne ne alaka ya! 'Yok sende evdesin ya ordan aklıma geldi' Bir kere de lafımı bölme ama ya! 'Tamam anlat dinliyorum' Ay yok heves mi kaldı. Sessizlik. 'Neriman aradı geçen, ameliyat olacakmış'

Kız doğduktan sonra daha bir coştu. Bizim torun, ben büyütüyorum deyip durdu mesela. Tamam azımsanmayacak kadar yardımda bulundun. Ama sen başın şiştiğinde kaçma lüksünü kullandın. Herkes kullandı, benden başka. Ne tatillerinden ne gezmelerinden ne kuaföründen ne sosyal ortamından ne de sessiz kalma ihtiyacını kullanmaktan geri kalmadın. Ben hala banyoya gözüm arkada giriyorum. Ben büyütüyorum diyip durma. Zaaaartt sen büyüttün.

Ben hazır bez zamanına yetişmişim çok şükür. Yine de yaşın yanında kuru da yanar misali; "sabah 4'lere kadar bez yıkardım, altınız pişmesin diye saatlerce kaynatırdım" dinlemekten kurtulamadım. Pişik olsaydım da dinlemeseydim dediğim anlar oldu.

Annelikle ilgili bir dolu sıkıntıyı, zorluğu anlatıp 'hadi seneye ikinciyi yap artık' diyor. Tüy dikeyim istiyor kafama. Kaçıncı çocukta 'tamam yapma, bu kadar yeter' diyolar acaba. Bi tanıdık var peş peşe 3 tane yaptı. Çocukların yaş aralığı bir. Her #kardeşşart diyeni dinledi demek ki. Üçüncüyü doğururken alt tarafı komple alın demiş doktora. Almış doktor.

Yine cok erken değil 23'te abimi 25'te beni doğurmuş. Bankada şef iken, babam "evinin kadını, çocuklarının anası olacaksın" diyince abimle ben olmuşuz. Hala müdür olacaktım yaktınız beni diye arada söylenir.

Saftır Suzi. Hayat zorlamış epey saflığından ayakta kalmış. Sadece güzel şeyler hayal ederek güzel yaşamış. Arkasında 'ay çok fena kadındır' diyecek kimseyi bırakmamış. Karmanın en şık örnegi, kuantumun dibi Suzi..

Ve en sevdiği şarkı..

Canım annem.

mobil hareketler
Location:Özbek

1 comment:

 
Designed by Beautifully Chaotic