Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Friday, April 26, 2013

Genetizm

Genetik kusurlarımdan biride el ve ayak terlemesi. Yaz mevsimi bana kabus. Millet ne güzel açık ayakkabı giyip sevgilisiyle el ele geziyor. Bana hayal bunlar. Adamla ilk tanıştığımız yılları düşün. Ağustosun sıcağında ver elini gezelim diyor. Kolaydı. Zaten ayakta çorap, spor pabuç. Bi de yetmiş derece sıcakta el ele tutuşup gezelim ha?

Dakka başı elimi çekip pantolona silmeyi gel de izah et. Arada gaza gelip açık ayakkabı giymeyi denedim. Ayak pabuçtan kayar, parmaklar asfalta sürünür, yürürken vıcık diye sesler. Rezil olmak için en güzel mevsim. Yeni tanıştığın insanların elini sıkma stresi, bu havada o pabuç giyilir mi sorularının stresi, elini tutmak isteyen kocanın yüzündeki ifade. Çok zor çok.

Kışın da aynı dert. Çorap giyersin pişer, çıkarırsın donar. Hayat mı bu! Doğuştan menopozlu gibi ayağımda çorap durmuyor. Fenalık geliyor. Çıkarınca da üşüyorum. Genetik diyeceğim de yedi sülalemde eli ayağı terleyen yok. Kimim, kimlerdenim ben! Nasıl pis bir mirasa kondum.

İnsanın kendi yatağı, kendi yastığı en sağlıklısı. Burada ne boyun kaldı ne sırt. Dört yastık değiştirdim bana mısın demedi. Zırt pırt ilaç içmeyen biri olarak dayanamayıp ağrı kesici yuttum. Eh işte. En rahatlatan rakı oldu. Bünyeye göre iki ila üç kadehte ağrı azalıyor.

Hafta içi sabah 7'den aksam 6'ya elektrik kesintisi yapıyorlar. Bir tek bu köye. Elektrik gittikten iki saat sonra su da kesiliyor. Yani kalktın, tuvalete girdin, sifonu çektin bitti.  E ben diyetteyim diye dünya kadar su içiyorum! Şansa bak.

Elektrik gidince kendimi kitaba verdim. İyi hoş ama çocuk var. Öğlen o uyuyunca okuyorum, kız uyanınca esneme, uyku hali. Kendime gelemiyorum. Benim uyumam gereken saatte oyun oynamamız gerekiyor. Neden çünkü annem geziyor.

Evladım on kiloyu geçti ve hala kucak istiyor. Sol tarafım felç, yastıktan dolayı boynum tutuk. Geçen kalbim ağrıyor diye anneme dert yandım. E benim kadar o da taşıyor. Benim de dedi.

Döküldük bir çocukla. Ne heveslenmiştim hamileyken ikizlerim olur mu diye. Sülalede çok var ikiz. Hepsi birbirinden şahane. Benim harcım değilmiş. Dağına göre kar veriyor yaradan.

İzmir'den selamlar efenim.

mobil hareketler
Location:Özbek

4 comments:

  1. Danscilardan ogrendigim birsey, belki isine yarar: seker ve karbonhidrata dair ne varsa kes, vucut da terlemeyi kesiyor.

    ReplyDelete
  2. Zoicim yine kırdın geçirdin beni, ofistekiler duymasın yine diye içime içime pıskırdım :) yanaklarım zorlamaktan acıdı yemin ederim okurken :)
    İlk paragraf özellikle, o el terlemesi, ikide bir pantolona sürme olayı. o olay var ya, işte ben o olayın diğer tarafındayım.
    Tee sevgiliyken adam dediyid, benim elim çok terler yaz kış çekerim el ayaktan derdi de, ay aman sevgilim, bi tanem, kıyamam ben sana derdim, şimdi aman bi git, el ele de tutuşmayıverek diyorum :)
    Kışın da gittiğimiz her evde ayakları bi an bi yanar, çıkarır atar çorabı, sonra işin yoks akoltukların altında çorap ara, amaaan öf geldi :)

    ReplyDelete
  3. ben yorum yazarken abidik gubidik bişi yazıp yayınlaya basmış olabilirim. baştan alıyorum hocam
    ben az dua etmediydim ikiz bebelerim olsun diye ama çok şükür rabbim bilio da dağına göre kar veriyo.doğurduktan sonra zalak beyin ya kabul olsaydı o dualar napcaktın dedim kendine.şükür edelim etteyiyati amin.

    ReplyDelete
  4. sabah keşfettim, şu saat olmuş hala kapatamadım bloğu, aha da buraya kadar geldim önceki kayıt diye diye....
    aşırı dozda zoi ye maruz kaldım bugün ama valla çok iyi geldi.
    kalemine, aklına sağlık..

    ReplyDelete

 
Designed by Beautifully Chaotic