Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Wednesday, May 15, 2013

Zeytinli Poğaça

Adama zeytin al dedik adam zeytinciyi soymuş. İki buçuk kişilik aileyiz, neremize yiyelim bir tencere zeytini? Hepsinden azar azar koy demiş herhalde, çeşitte çok olunca. Neyseki evde benim gibi pratik, zeki, hamarat, ekonomik, düşünceli, yaratıcı, ince belli, buğday tenli, yeşil gözlü birisi var da sorun olmadı.

Kısa zamanda tüketebileceğimiz kadarını ayırıp geri kalanını kek, poğaça yaparım dedim. Yemek bloglarını araştırıp iştahım iyice kabarınca kırdım üç yumurta kaseye, üstüne de yoğurt. Gerisi macera. Kabartma tozu yok, karbonat yok, soda yok, un az, pişirme kağıdı bi karış.

Zaten on beş kilo zeytini çekirdeğinden ayırıp dilimlemişim, öyle psikopat bi durumdayım, elimde bıçakla balkona koşup polis çağırın kesecem kızımı, kabartma tozu bulun bana, kesecem kızı diyorum diye bağırmak geliyor içimden. İşte neyse ki sakin, mantıklı, oturaklı, pratik, zeki, esmer, uzun boylu, mavi gözlü bi kızımda böyle kaos ortamlarının üstesinden rahatlıkla gelebiliyorum.

Dahiyane fikirlerimle önce pişirme kağıdı olayını ne yapacaz diye düşündüm. Madem kağıt küçük sen de küçük fırın tepsisi kullan dedim. On seferde pişirirsin ama pişirirsin. Un az o ne olacak. Evde una benzer ne var? Mısır ve galeta unu var. Hah dök içine dök. Kabartma tozu olmadan nasıl olacak. Ya dök ordan kuru maya. Mayanın son kullanma tarihine gözüm gitti. Annem çeyizime koymuş herhalde bu mayayı. Ya da düğünde takmışlar ne bileyim. Mayanın ilk keşfedildiği zamanlar öyle düşün. Dökmedim. İşler iyice sarpa sarmaya başladı. Tüm malzemeyi çöpe atsam adam sormaz mı onca zeytini ne yaptın diye?

Başka maya var mı diye baktım. Bir poşet daha buldum. Eh onunda tarihi kızın doğumuna yakın. Battı balık yan gider diye döktüm. Şimdi fırında pişemiyorlar. Yarım saat oldu hala aynı şekilde, tavırlarını hiç bozmadan kusmuk şeklinde pişmemeye devam ediyorlar. Elektrik sayacı dansöz gibi göbek atıyor ama ı ıhh pişmiyor.

Git bakkala, al ne gerekiyorsa yap di mi. Senin neyine icat? Çal komşunun kapısını bi kabartma tozu iste. Gerçi komşu da yabancı. Kabartma tozunu anlatmak zor olabilir. İee şieey i am baking dı keyk bat something going vırong ken yu help mi tu put yor hendz ap in the air diye brek dans yapmaya başlarmışım. Adam da polisi çağırır ve ben de ait olduğum yere, ruh ve sinir hastalıklarına kırmızı halıyla, davullu zurnalı girermişim. Tövbe.

Geçen de aynı zeytin gibi yedi yüz kilo erik almış gelmiş. Kamyon yanaştı apartmana boruyla camdan döktüler eriği. Bir de sulu, bir de güzel. Koydum dolaba, soğusun da akşam yeriz diye. Diyetlerde de erik sınırsız. Kilo yapmaz, zart yapmaz, zurt yapmaz. Ama tuz dökmezsen.

Neyse akşam oldu, bi heves aldım kaseyi dolaptan çenem yerinden çıkana kadar yedim. Üstüne de suyumu içtim uyuyacağım. Yatağa iki üç adım kala bi karın ağrısı. Uzandım yatağa, yatmamla kalkmam bir oldu. Saat 22 sularından gece 02'ye kadar tuvalette fayans saydım.

Benim zeytinli poğaçalarım hafiften kızarmış. Tadı güzel olursa tarif veririm.

Benden haber alamazsanız, artık nerde olduğumu tahmin edip bi hayır duası okumaya gelirsiniz. Çiçekte getirin. Kuş kabı da yapsınlar mezarıma. Taze suyu eksik etmeyin. İyi kızdı diyin. Son şakasını yaptı diyin. Kabartma tozu olsaydı şimdi yanımızda olurdu diyin. 40ımda taze poğaça yapın yiyin. Ardımdan tüm yemek blogları kapansın. Pastaneler kepenk indirsin. Maya üreticileri sınır dışı edilsin.

Artık siz ayarlayın işte. Kanımı yerde bırakmayın.

Hadi kalın sağlıcakla..

Aslında tek istediğim lezzetli bir poğaça yapmaktı.

mobil hareketler
Location:Ev

6 comments:

  1. ya off gözümden yaş geldi kız da uyuyo içerde. içimde patladı kahkahalarım. ilaç gibi geldin lan.

    ReplyDelete
  2. :)))) Çok güldüm.. Ben de geçende Doorstepping'lerdeki pizza partisinden sonra ikram ettiği eriği aynı hesap gömüp pizzadan gelecek kiloları bünyeme sokmamayı başarmıştım.. Bi nevi detoks ayrıca :) bi de poğaçaların akıbetini merakla bekliyorum..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yani hamurunda iş yok tabi de zeytinin hatrına yenir :)))

      Delete
  3. Alemsin Zoi! Bi resmini neyin koysaydin poacalarin. Merak ettim valla.

    ReplyDelete
  4. Yaa zoi valla gulmekten benim de gozumden yas geldi. Bak nolur birakma yazmayi, yeni yazini gorunce gozlerim parliyo. Koparttin beni gece gece

    ReplyDelete

 
Designed by Beautifully Chaotic