Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Friday, May 3, 2013

Suziyle Hayat No.2

Kağıt tabakları bile yıkayıp kullanıyor! Anne onlar kullan-at tabaklar niye atmıyorsun, niye yıkıyorsun diyorum; e dünyanın parası kızım şunlar diyo. On liraya altmış tane kağıt tabak alıyor ona da çeyiz muamelesi yapıyor arkadaş! Malının kıymetini bildigi kadar canının kıymetini bilse Ajda Pekkan'ı sollar geçer. İşe ilk başladığım zamanlarda kendisine janjanlı bir makyaj seti hediye etmiştim.  Hala saklıyor. Kullanıyor bile olabilir. Kaç senelik set, ben emekli olacam oradan hesap et.

Arkadaşının kızı doğum yapmış ona gideceğiz. Sabah arayayım müsaitse gideriz dedi. Aynı gün gidilmez anne diyorum, kız yeni doğum yaptı ayıp! Sen zaten kimseyi istemedin de sen şöylesin de böylesin de diye bir dolu laf saydı. Ara gör o zaman dedim. Kız kabul etmeyecek. Aradı, kız demesin mi tabi tabi buyrun gelin. Bebesi gazlıymış, uyumuyormuş, müsaitmiş. Öyle herkese gelin gelin dersen gaz olur tabi. Peki gittik ne oldu? Su ikram etti. Sek su. Bilseydik pasta yerine kuru ekmekle soğan kırar getirirdik!

Hemen her gün elektrik kesintisi var. Kız büyüdüğünde 'sen küçükken biz mum ışığında ders çalışırdık' diyecek kıvama geldim. Sular da gidecek diye evde kap kacak, tencere, tava ne bulursam akşamdan dolduruyorum. Artık kendi evime gittiğimde de uzun bi süre elime ne geçerse su koycam. Öyle bi sendrom oluştu. Şofbende bozuk. Helkeyle su ısıtıp yıkıyorum kızı.

Bir koyun güdüp, inek sağmadığım kaldı. Ama gezmeye giderken bi gör. Tak takıştır, süslen püslen. Havalı havalı tak gözlüğü, bas parfümün iyisini. Sanki az önce leğendeki suyla tuvaletten b*k temizleyen ben değilim. Ne münasebet.

Evdeki tüm deterjan ve sabunlara su katmış. Duş jeli, her ortasına geldiğinde su katılmaktan aslında duş suyu olmuş. Sıvı sabunun en sıvısı bizde. Deterjanların son kullanma tarihi çocukluğuma yakın. Böyle böyle zengin olduk herhalde.

Ben üretici olsam su katıldığında kendini imha eden kutu yapardım. Yoksa bir kere alan on sene kullanıyor. Batar lan adam. Flaş flaş flaş; ürünlerine su katıldığı için bir kereden fazla satış yapamayan firma sahibi fabrikayı ateşe verdi! Bundan sonra su işine gireceğini açıkladı. Ev Hanımları Örgütü 'tutumumuz değişmeyecek, gerekirse suya da su katarız'' dedi!.

Bak bu elektriksizlikte oturdum sırf gülüp eğlenelim diye şarjımı %60'lara düşürdüm kıymetimi bil!

Hayırlı cumalar.

mobil hareketler
Location:Özbek

4 comments:

  1. Benim annem de o model(di). Ve evet böyle böyle zengin olunuyor :)

    ReplyDelete
  2. Benim annanem bin yıl önce Münih'ten buraya taşınırken, daha Türkiye'de yok diye 1 konteynır yedek bulaşık makinası deterjanı getirmiş.. Hala kullanıyor.. Bi de deterjanlar taşlaşmış artık, tornaşde çekiçle ufalıyor önce :)) yedeklediği bu kadar değil.. Streç filmler, elektronik parçalar.. :) streç filmin bile tarihi geçmiş, kazık gibi olmuş.. Ama evet aynen böyle böyle servet yapmışlar..

    ReplyDelete
  3. Süpersiniz. Her yazınız beni kahkahalara boğuyor. Teşekkürler.

    ReplyDelete
  4. bir aralar lojmanda bekar bir yan komşum vardı (dişi), balkonlar dipdibeydi pırt yapsa duyuyordum o kadar. Hatun aylarca temizlik falan yapmamıştı, bir ara annesi geldi Allam bir baktım kadın her şeyi yıkıyor, alış veriş poşetlerini, yoğurt kaplarını yıkayıp balkona asarken!! görmüştüm. Normal karşılamıştım da streç film ve alüminyum folyoyu yıkayıp astığı an bende olay bitmişti. Lan ben kullanırken arap saçı ediyorum, teyze yıkayıp tekrar tekrar kullanıyor, benden bir halt olmaz diye o gün notumu verdim kendime. Yaygın bir kullanım şekli sanırım ;) sevgiler...

    ReplyDelete

 
Designed by Beautifully Chaotic