Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Monday, March 4, 2013

Yoğurtlu Çorba

Annemin evindeyim. Güneşe uzandım ohh. Kız uyuyor. Annem mutfakta. Burnuma yağda çevrilen salça ve sarımsağın keskin kokusu geliyor. Yoğurt çorbası yapayım diye başladı yine on çeşit yemek yapıp çıkacak belli. Annem de öyle mutlu oluyor ne yapcan. Yola çıkılacaksa hemen fırına börek, termosa çay, misafir gelecekse on çeşit yemek, hasta mısın, hemen nane limon, tavuk suyu çorba. Ne üşenme ne sızlanma. Bravo. Hiç bana çekmemiş.

Yoğurt çorbası yapmak için mutfağa girsem, önce kendime bir kahve yaparım, sonra müziksiz olmaz diye bilgisayarı açarım, açınca biraz sörf yaparım, sonra telefon çalar kızlarla konuşurum, aa tv de birşey var diye oturur iki saat onu izlerim, ya çorba yapacaktım diye dolabı açarım, aa kiviler büzüşmüş deyip onları soyar yerim, sonra tuvalete giderim, ne yapacağımı unuttuktan sonra kahvemi alıp bilgisayarın başında müzik dinlemeye devam ederim..

Armut dibine düşmüyor bazen. Yapmaya çalışıyorum en azından. Hani yoğurt çorbası yapma niyetim var ama kafam dağınık. Hangi odaya niye gittiğimi daha yolda unutuyorum. Girdiğim odalardan çıktığımda, arkama bakıp az önce ne yaptım, oraya neden girmiştim diye düşünüyorum, bulamıyorum.

Aman boşver, güneşe karşı oturdum, ayakları uzattım, sodamı içtim. Malum diyetteyim mide boş. Adamla iddaya girdik. Tığ gibi olana kadar zayıflayacağız. Diyetimizin açılımı; ne yiyorsan az ye diyebiliriz. Bolca da su. Amerikayı yeniden keşfetmiyoruz yani.

Sipariş için görevli kapıyı çalınca kız uyandı. Bizim apartmanda da görevli var sipariş değil sadece çöp alıyor. Sabah ekmekle süt alır mısın diyorum "ben mi?" diye soruyor. Bir süre bakışıyoruz öyle. Soruyu anlayıp hazmetmesini bekliyorum; "Marketten mi?" diyor. Sessiz bakışmalar. Finalde parayı alıp gidiyor. Siparişi de kafasına göre sabah ya da ertesi gün öğlen getiriyor. Rahat adam.

Hep istediğim kafa.

Rahat kafa.

mobil hareketler
Location:Anne Evi

4 comments:

  1. Ahh ben de zayıflamaya çalışıyorum bacım, otussaltıı beden bi sürtük olmak istiyorum :)) zoi çok güldürüdn yine, bayıldım tüm espirilerine.
    Özellikle annelerin çalışkanlığı ile ilgili olanlara. Benim annemdeki de ömürlük pillerden de, bizim durumumuz da hiç anasına bak kızını al sözkonusu değil. Benim kız benden beter olursa yandık..
    Günde kaç soda içiyon zoi, her yemekten soora içince zayıflatıyomuş mu :)

    ReplyDelete
  2. hani ne yalan soyliyeyim, tüm gün poposuna kurt kaçmış gibi çalışıyorum gece yarılarına kadar ama, şu cocuk büyütmek var ya, ı ıh aklım kesmiyor. başa gelebilse idi, ne yapardım onu da bilemiyorum. sessizce takdir edebiliyorum sadece

    ReplyDelete
  3. merimania; an itibariyle 62'yim az kaldı aaazzzz :)

    ceylinin annesi; sodayı aklıma gelince içiyorum valla :))

    hay sana ne; iki ucu boklu değnek :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zoican, doktor Mehmet Oz "maden suyu/soda icmeyin, siskinlik yapar, su tutat ficudunuz" didiydi. Onun yerine limonlu su icmek daha iyiymis. Ben de onu duyunca denemistim hakikaten soda ictigim gunun ertesi sabahi 1 kilo fazla cikmisti, birkac gun icmeyince gitti tabii.

      Delete

 
Designed by Beautifully Chaotic