Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Sunday, March 3, 2013

Pazar

Öğlen kızı uyutup The collection izledik. Gerim gerim gerildik. Klişelerle dolu bir korku filmi. Sırf korktuğum için vıdı vıdı konuşarak adama da rahat izlettirmedim. Bu adam kim, bu kadın ordan nasıl çıktı, arkadan geçen araba kimin, burası neresi, ay ne karışık film diye söylenip durdum. Korkudan fazla bakamadığım için tabi. Konuyu anlamam zor oldu.

Kadını kaçırıp bir kutuya sakladı kötü adam. Olayın içinci dakikasında bayılırdım herhalde ben. Yani gerçekçi olsun biraz bu filmler. Kısa olsun ama gerçekçi olsun. Adam kızı kaçırırken kız korkudan ölsün mesela. Toplam 15 dakika ama inandırıcı. İzlerken kendime sürekli kızım orda set var, yönetmen var, ışıkçı var, çaycı var saçmalama niye korkuyorsun diyorum. Yok olmuyor.

82 dakikalık filmin sonunda kız uyandı. Akşam maç varmış. Bizimki heyecanla arkadaşlarına kaçacağı saati bekliyor. Gidecek ya sevimli koca, iyi baba maskesini takmış sırıtarak dolanıyor etrafta. Geç kaldın geç, aman kaç yetiş maça!

Şu maçları daha erken saatte oynayın arkadaşım ya! Sabah kahvaltınızı edin, gidin topunuzu oynayın gelin işte. Akşam uyku saati maç mı olurmuş? İzlerken iki kadeh içerler şimdi. O iki kadeh beş olur, yedi olur. Sonra çoluk çocuk evde perişan oluyoruz. Evin yolunu bulamıyor kocalar alo!

Öğlen uykusundan sonra akşama kadar çocuk eğlemek zor. Bu gün aldım elime kalem kağıt, yaz kızım diye başladım. Kalemi ağzına, kağıdı çöpe attı. Başarısız bi deneme oldu. Birşeyler öğretmeye çalışmaktansa sevip öpeyim ben bunu daha iyi ya.

Millete sorsan bebesi 8 aylıkken konuşmuş, 10 aylıkken çorbasını kaşıkla içmiş, yaşına girdiğinde alfabeyi sökmüş, üç yaşında muhtar olmuş. Ne kadar seviyorsunuz abartmayı, iki adım önde gitmeyi, ilk benim çocuğum yaptı, ilk benim yavrum okudu demeyi, övünmeyi. Allah akıl fikir versin karşim.

Bir pazar da böyle bitiyor. Adam arkadaşlarına gitti bile. Çocuklar gibi şen, hoplaya, zıplaya gitti. Yarım ağızla "e sizde gelin bari" diye mırıldandı. Daha cevabımı beklemeden kapıyı kapattı. Mahsun mahsun baktım arkasından.

Alıştığım bir pazar.

Her pazar gibi.

mobil hareketler
Location:Ev

3 comments:

  1. ya ben nerde görcem cansın babynin doomgünü fotolarını yea. seni bekliorm 1 haftadır. instagramımız yok diye ezik miyiz olm.yavruağzımın 1. yaşı geldi geçti. bir tebrik neyin edemedik. öberim ben zepzeki, apakıllı yavruyu.iyi ki dopmuş aşkımm.
    bu arada bizim ki hala bize hı diye sesleniyor. başka da bi haltı yok.
    yeter bence.adama olana çok bile.

    ReplyDelete
  2. Ya hakkaten bebe bisey yapiyo ve anasi dunyanin en zeki cocugunu dogurmus gibi afilli anlatiyo ya onu o iste bana cok komik geliyo! Diyorum acaba basina gelince bi farkli mi oluyo akil kaybi yasamak normal mi ama degildir dimi? ole olmayiz herhal.

    ReplyDelete
  3. Ne de güzel şarkılar paylaşıyosun müzik zevkini yidiğimin Zoisi :)
    Valla ben de bebedne yana dertliyim, bir zaman kafaya taktığım bayan Montessori de bizi mahkemeye vercekti yaşasaydı. Bebeye ahşapla bezeli odada yapamadık, renkleri de öğretemedik. Bi pembeyi biliyo benim kız, neyi sorsan 'peeenbee' diyo aaz dolusu, bütün bebelerin 9 aylıkken yaptığı o altı sarı üstü yeşil kaplumbağayı da daha yeni yeni söktü :)

    ReplyDelete

 
Designed by Beautifully Chaotic