Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Wednesday, December 26, 2012

Zor çok Zort

Sabahın köründe, kalkıp daha çişini bile yapamadan hadi onu geç bir bardak su içip güneşe karşı gerinmeden hop bez değiş, üst değiş, mama hazırla, hoplaya zıplaya yedir, bildiğin tüm çocuk şarkılarını ikişer kez tekrarla. Uykusu geldi hop tekrar alt değiş, üst değiş, salla, uyut. Yarım saate uyutursan bir tuvalet keyfi yapabilirsin. Banyo mu? Elini yüzünü yıkamak neyine yetmiyor? Hem daha ev temizlenecek.

Kalkalı dört saat oldu. Açım! Etrafı toplarken ekmeğin ucunu koparıp peynirle yerim artık. Demlikteki çay buz gibi oldu ama buna da şükür. Peynir için dolaba bakıyorum yok. Annemin buzdolabı tıka basa dolu. Yememiş biriktirmiş resmen. Peynir nerde anne diye soruyorum. Saklama kabında diyor. Tamam da o nerde? Kapları hakkaten saklamış kadın. Dip köşe aradım yok. Kuru ekmek ve suya talim.

Temizlik, yemek, tuvalet derken tam sırt üstü yatıcam ya işte o anda telsizden bi ses yükselir; anneğğğğ! Oldu o zaman haydi ben hiç uzanmadan dejavumu yaşayayım. Aynaya bakmış mıydım ben? Yoo. Kezban modasında tam bir ikon oldum. Bitli topuz kafa! Sacaklı at kuyruğu! Genel bir Aysel Gürel havası. Ama bak çocum tertemiz. Karnı doysun, yüzü gülsün, sağlıklı olsun da. Gerisi "hikaye"..

Neyse akşama az kaldı. Ha gayret. Oyna, zıpla, hopla, yedir, temizle. Fakat 35 yaşındayım olmuyor valla! Vücudumda ne kas kaldı ne kemik. Jöle gibi sallana sallana bebe bakıyorum. Gün geçtikçe kilo alıyor, emekliyor, yürüyor, tehlike arıyor. Hadi koş peşinden. Yok öyle belim ağrıyor, kolum tutmuyor. Eli çekmeceye sıkışacak, ağzına zararlı birşey tıkacak, aman prize ellemesin! Akşama kadar bütün algıların açık nöbet tutuyorsun.

Bak şimdi uyudu misal. Kitap okuyayım, bakım yapayım, dizi izleyeyim, faydalı birşeyler yapayım gibi isteklerim var ama pertim. Pert! Ne beyin kaldı ne güç kuvvet. Kanepede tek gözüm kapalı bunları yazıyorum. Yatarak yapabileceğim tek atraksiyon.

Yatayım da sabah ki dejavuma gücüm olsun.

Öpering.

mobil hareketler
Location:Özbek

10 comments:

  1. Okurken yoruldum yahu.

    ReplyDelete
  2. anaamm kolay gelsin ne diyeyim :( Zoi ben yakında döncem Türkiye'ye, gelince bakıcınız olem sen gez ben bakarım Cansın'a :D

    ReplyDelete
  3. sevgili Zoi yazilarina bayildim.. bir gecede nerede ise butun blog unu okudum.. simdi sabirsizlikla yeni yazilarini bekliyorum...

    sevgiler

    ReplyDelete
  4. Alttan da, üstten de 3. paragraf oluyo, o kısım beni anlatıyor işte, hatta ayynı kaynım. Off of, yorgunluğa falan o kadar yanmıyorum da, şu insandan çıkmış hallerim çok koyuyo.

    ReplyDelete
  5. Zoi tanışıyormuyuz??beni anlatmışsin sen ;) 7 aylik bı kızım var,hikaye birebir örtüşüyor.. Ama hep yakınıyordum ben beceremiyorum,her anne böyle değil diye biraz icim rahatladı yalnız degilmişim!

    ReplyDelete
  6. Yaşadığın tempoda okudum valla, yoruldum :)

    ReplyDelete
  7. Ya senin şirin surat beben bile insana bunları yapıyosa hakkaten anne olmamak lazım.

    ReplyDelete
  8. karar verdim müzeyyen olup 60 yaşımda kedilerimle yaşıycam :)

    ReplyDelete
  9. Ben de geçiyorum aynı yollardan, iyiki paylaşıyorsun da insanlar bir tek ben yaşamıyorum deyip daha normal karşılıyorlar yaşadıklarını :) bizimki yarım saat olmuş dönüyor, bakalım ne zaman bitecek enerjisi. Kalemine sağlık, takipteyiz :)
    pehito.blogspot.com

    ReplyDelete

 
Designed by Beautifully Chaotic