Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Wednesday, December 5, 2012

Anlık

Balık çorbası işine giriştim. Verimli bi gün olması bakımından. Hem çocuk bakar, hem yemek yapar, hem blog yazar, hem alışverişe gider, hem içer, hem de akşam gelip masasında renkli işler peşinde koşar diye bahsedilmek için. Aferin bana, bi makas alayım yanağımdan..

Yaptığım uyduruk yemeklerin tarifi istiyorlar. Ben de diyorum ki evde ne varsa koy tencereye haşla. Çorbanın da tarifi mi olurmuş. Haşlanmış sebzelerin içine ister kıyma, ister tavuk, istersen balık koy. Yağsız, unsuz, tuzsuz birşeyler işte. Renkli falan ama tadı bildiğin rezalet. Gerçi kanka çok beğeniyor çorbalarımı. Elim iyi şekerim taş kaynatsam yeniyor.

Gerçi iki seferdir pırasa yemeğinde cortluyorum. Lokum gibi yapardım kanka parmaklarını yerdi. Dün pişmediği gibi üstüne su eklememe rağmen altı yanmış. Pişmiyorsun madem niye yanıyorsun? Madem yandın niye pişmiyorsun?

Annem bizdeyken boş boş oturuyordum ne güzel. Çorbayı pişirirken onu düşündüm. Tam oh be morukladık, belimiz büküldü, herifle tüm gün evde oturup takma dişleri temizler, baston savaşı yaparız diye rahatlayacakken torun gelecek. Anneeaaa ben gezecem al şuna bak diyecek bizim kız.

Erkek anaları ne şanslı. Gelinle geçinemez dolayısıyla da torunun b*kuna ellemez. Uzaktan "ay pek şeker bişi maşallah" diye bakar. Kızın anası da bakıcı gibi b*kuydu, yemeğiydi, temizliğiydi yazık. Ben osbeşte doğurdum. Benim kızda aynı doğurursa artık huzurevine getirir bakmam için. Adımı sorsan madonna diyeceğim vakitte 'ben gezecem al şu bebeyi'. Dur bakalım seni tanıyor muyum acaba? Bi sor di mi ben kimim diye. Allah gecinden versin tabi.

Bak yazana kadar pişti yemek. Zaten yapması değil yedirmesi mesele. Dişler yüzünden çocuğun iştah yerlerde. İştahı açılsın diye elma armut yediriyorum. Sonra çorba ve meyve püresi. Üstüne de yoğurt. Sen sağ ben selamet.

Akşama muhallebi, sabah peynir, ekmek. Geçen babasına bıraktım, bebeye mandalina kabuğu vermiş yediriyor. Çocuk ağzına basmış kabuğu nefes alamıyor. Ne yaptın ya diye zıpladım üstüne. Baba kafası diye birşey var ki allah hepimizi o kafadan korusun.

Valla çok gözel bir gün daha beni bekliyo. Bebe uyansın yedirip dışarı atacaz kendimizi. Kapı kapı dolaşıp alışverişe. Ordan bi house party varmış bol şampanyalı. Artık ordan sağ çıkar mıyız bilmem.

Bana iyi eğlenceler, sana kolay gelsin.

Şimdi ruh halimi yansıtan bir şarkı ile veda ediyorum.

Haydi huuooopppaaaaa..

mobil hareketler
Location:Ev

1 comment:

  1. Zoi, valla iyisin, valla hoşsun be.
    Bebene de bakıyon, yemeğini de yapıyon, boku da temziliyon, blog da yazıyon.
    Kendinlen ne kadar iftihar etsen azdır.

    Ben de işten eve gidince yapılacakları kafamda listeleyip listeleyip bebeyi uyuttum mu, her işi bırakıp Kore Dizisine bi dadanıyorum, üretim, düzeltim hak getire...
    nolcak la bu benim Kore Dizisi manyahlığım :(

    ReplyDelete

 
Designed by Beautifully Chaotic