Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Thursday, December 13, 2012

Yol Hikayesi

Çocuk olmadan önce tatil için öğlen yola çıkalım deseler 'ben öğlen orda olur sahilde ikinci biramı içerim olm' derdim. Şimdi hamfendi kahvaltısını edecek, kahvaltı sonrası kakası temizlenecek, valizler en az otuz kez kontrol edilecek, birşey unuttuk kesin diye kanka ile kavga edilecek, tamam ulan gitmiyoruz diye valize tepik atılacak, en sonunda canhıraş arabaya binilecek. Yolda iki saat küslük sonrası rahat. Küslük sonrası pek romantik. Fonda çalan şarkıya göre elele tutuşuyorsun, karşılıklı göz süzmeler, yanaktan bir öpücük tamam.

Yol da az değil 8 saat. Ankara'dan kalkan 927 uçak izmire varmış, sen hala afyonda sucuk ekmek sırasındasın. Tam kızı uyuttuk derken navigasyon habercisi kadın "hız limitini aştınız" diye bağırınca zırlamaya başladı bizimki. Haydi kalan 4-5 saatlik yolu hoplat, zıplat, oynat ile geçir. Kafa göz şişmiş halde eve ulaş.

Bir de klasiktir, o çocuk tam eve varmaya 15 dakika kala uyur. Rutinleri kaçırmışsındır. O yüzden gece uyanacağını bildiğinden iki kat stres yaşarsın. Babası ben kaç saattir araba kullanıyorum diye gidip yatar. Sen sanki yol boyu uyumuşsun gibi, ki araba kullanmayı çocuk bakmaya tercih ederim ama fikrim hiç sorulmuyor, sabaha kadar çocuk nöbetine devam edersin.

Doğal olarak bebenin uyku düzeni şaşar ve tatilin en az üç gününü hortlak gibi geçirirsin. Babası zaten buraya içip eğlenmeye geliyor. Bir işin ucundan tuttuğu yok. Sabaha kadar içsin, akşama kadar uyusun. Annem kursum var diye kaçtı. Babam ben bi köy meydanına ineyim dedi gitti. Koca evde bebeyle kaldık mı öyle. Neymiş tatil.

Neyse ucundan kıyısından deniz gören bi yere geldik ya buna da şükür. Ankara'da evin camından karşıdaki teyzenin tüm gün ev temizleyip yemek yapmasını izlemekten ciğerlerim şişmişti. Kadın sabah bi kalkıyor halı silkele, çamaşır ser, yerleri süpür, camları sil, yemek yap! Çoluk çocuk olmayınca o da temizliğe sarmış.

İzmir'de tatildeyiz sayın okuyucu. Şu an ayağımda kızı sallıyorum. Değişen birşey yok anlayacağın. Karasal iklimden çıkıp deniz kenarı anneliği yapıyorum.

Oh ne ala tatil.

Şunu dinleyerek özleyin beni..

mobil hareketler
Location:Özbek

3 comments:

  1. Ahaha al işte aynı bizim İzmir maceramız. Kimsede değişen bişey yok demek ki.

    ReplyDelete
  2. Ay ayak başparmağında kıl çıkan tüm karılar adına alkışlıyorum seniii :)
    Annen kurstan gelsin bebeyi veririsin, masumeyi öpüp koklarken kaçarsın bacadan :)

    İyi gelir temiz havalar, deniz, sana da bebeye de, uyur inşallah bol bol rutine girince günleriniz..

    ReplyDelete
  3. Çocuktan soğudum yeminle! Zaten korkuyorum daha da hiç yapmam ben. Gerçi henüz kocayı da edinemediğim için aceleye telaşa gerek yok! :)

    ReplyDelete

 
Designed by Beautifully Chaotic