Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Sunday, December 30, 2012

Avm'de Bebeyle..

Daha bastona geçmedik. Koca puset, çanta, battaniye, oyuncak, tek kişilik dev kadrosuyla JansınBaby avm yollarında. Ben ise hala bu gezide yanımıza alınacaklar konusunda eksik, aciz, unutkan, şaşkın ama kendinden de bir o kadar emin.

Herseyi aldım diyerek yola çıkıp önlük yok, e mama kaşığı nerde, o değil de pişik kremini yeminle almıştım diye dizlerimi dövmeye başlıyorum. Bir de kolaycıyım ki; aman canım ordan alırız! Evde 24 kişilik mama kaşığı seti, önlük koleksiyonu ve hepsi sadece ortasından sıkılmış pişik kremi dolu. Tek celsede boşanma sebebi; ortasından sıkılıp çöpe atılmış pişik kremi!

Neyse atladık gittik. Puset ağır. Zamanında en hafifi en kolayı en şöylesi en böylesi diye araştırmıştık. Gel gör ki hepsi aynı. Arabayı park et, puseti kur, arabaya dön, puseti sök, geri koy. Sırtımdan ter aktı. Birden fazla avm gezdik bir de. Deli gücü geliyor işte. Savaşa top taşıyan analar gibi söküp takıyorsun. Allah güç kuvvet sabır versin.

Pusetle asansöre binmekte zor. Zaten daracık asansörler, iki üç pusetli anne bekliyorsun mesela. Kapı açılıyor hop uyanık pusetlinin biri senden önce dalmış bile.  Hani sıra hani saygı hani medeniyet? Ayılarda doğurur adlı canlı belgesel resmen. Pusetle arkadan kaynak yaptıgı yetmezmiş gibi bir de ekibine sesleniyor "şadiye huriye fazilet koşun kız atlayın hadi" Siz öyle durun ben hepinize atlıyım diyorsun ve kopuyor kıyamet. Lohusalarla dans adlı korku filmi pek yakında tüm asansörlerde.

Bebek bakım odası. Ara ki bulasın. Bul ki sığasın. Sığ ki kapıyı biri zort diye açmasın. Emzirirken özellikle bebek bakım odalarını gözetleyip biri girince 'yanlışlıkla' kapıyı açan insanlar olduğundan şüpheleniyordum. Meğer onlar gerçekmiş. Bebek bakım odasına dalan amcalar, teyzeler, temizlik elemanları. Bazı yerlerde kapıyı da arkadan kilitleyemiyorsun. Böyle bi stres bir sıkıntı of.

Reyonlarında dolaşmak dert, senin çocuk uyurken ötekinin ki bağırır gıcık olursun dert, biri atlar çocuğun elini yüzünü öpmeye başlar dert, mama yedirecen dert, tuvalete girecen dert, aman kapalı alandasın biri hapşurdu kaç.

İyi de bunları bir tek sen dert ediyorsun diyebilirsin. Evet ediyorum. Bir an önce yürüsün konuşsun da rahatlayayım istiyorum. Ama maalesef bugün kasada muhabbetine maruz kaldığım teyzenin biri 4-5 yaşındaki oğlu için; aman yavrum keske benimki de seninki gibi pusette olsa, yürüyünce ayrı dert demeye başladı ve geleceğe dair hayallerimin içine etti. Sen de haklısın be teyze.

Bunlar iyi günlermiş. Gerçi ben de bu "hele bi büyüsün o zaman görürsün" klişesini benden sonraki nesillere taşımak istiyorum. Ezik miyim lan ben! Bana dediler sen de duy! İlla birine diyecem "canım bu ne ki hele bi katı gıdaya geçin o zaman görürsün", " ayol bu ne ki hele bi azı dişler çıkmaya başlasın o zaman uykuyu mumla ararsın" köpüklü kahvemden hürrp diye bi yudum alıp kıs kıs gülücem elbet..

mobil hareketler
Location:Özbek

9 comments:

  1. zoi dusunsene ablamin ikizleri var. ben de peslerinde bu avm kabusuna surukleniodum. o ikiz bebe arabalari inanilmaz buyuk. indir bindir, oturt, kaldir filaaann ooffff o zamanlar sitkim siyrildi bu bebe olayindan sen de tuz biber oldun :)) ama yine de gozunun icine bi bakinca erimiyor musun? :))

    ReplyDelete
  2. Diyesim geldi hacı; sen bir yürüsünde gör, AVM lerde tutamazsın, bir oraya bir buraya koşturur sende peşinden koşturursun. Hatta bizim gibi reyonda dalarsın,bebe alır başını gider kaybedersin, sonra sapsarı suratla karı koca koşturursunuz reyonlarda bebeği ararsınız... puset açıp kapatmak daha iyi :)

    ReplyDelete
  3. Zoi alisverise giderken ne bez, ne battaniye, ne bisey sadece bi paket selpak, 2 kraker bir de suluk oluyor evden cikarken yanimda. Onlugu de boynuna bagliyorum :) Uykusu gelirse yada altina ederse de donuyorum pasa pasa. Puset acip kapama kisminda da bi guzel soylenip desarj oluyorum :))

    ReplyDelete
  4. korkma la, valla bunlar iyi günlerin değil, iyi günlerin geliyo yavaş yavaş, hele bi yürüsün, elini tutsun, gittiğin yere ezilmiş zebze taşıma, oradan bi lahmacun söyleyiver, mağaza gezerken kız olmasından kelli her kıyafeti elleyip ciciii desin, hepisinin üstüne bi de anneeemmm desin, o gözünün içine bakınca eridiklerin yalan yalan! :))) (ama kaka fena kokuyo, o zaman napıyoruz, nefesi ağızdan al, ağızdan ver, ağızdan al ağızdan ver!)

    ReplyDelete
  5. Bence de zoi, geleceğe umutla yürü, valla geçiyo bu günler, valla bak :) Dibine kadar yaşamış bi Ana olarak söylüyorum.
    Dün attım kızı arabaya, müziği de açıp güle oynaya gittik avmye. orada girdik ramize, bir porsiyon cadıya söyledim, bir iki tane dişleyip bıraksa da ayranını kendi kendine içen bi cadı, açsa köftesini bitirirdi rahatlığıyla kalktım mağaza mağaza gezdim. Girdiğim yerde iki bilezik, bir kolye, varsa minik boy çantalar verdim mi kızın eline, ohhooo istediğin şeye bak, istediğini giy çıkar :) Ama sonra mutlak parlak bi çanta ya da asla takmayacağın bir bilerzüğü almak zorunda kalıyorsun böyle bi yan etkisi var olayın :))

    ReplyDelete
  6. Bugun Park'ta tanıştığım kadına bende aynen boyle hahuuhhhh diye güldüm ama içimden bir de once cok kıskandım, cocuk 11 yatıp 9 da kalkıyormuş daha 9 aylık amaaaaaa hic disi yok dişler bir gelmeye başlasın gor sen uykuyu diyecektim ya neeeeeyse dedim :( offf ah bı yürüse duyordum yürüdü daha beter uyku hariç kıçı yer görmüyor bu cocuğun ..

    ReplyDelete
  7. bir ben mi yuruyunce rahatladim bee

    ReplyDelete
  8. sen çok yaşa yaa iç sesim..:))

    ReplyDelete
  9. Puset ile avm gezenlere uyuz oluyorum. Yasak olduğunu bile bile yürüyen merdivenleri tıkıyorlar, olur olmaz kalabalıkların içine dalıyorlar. Çocuk ile avm ye gelmeyin demiyorum. Ne güzel göğse asılan korunaklı çantalar var onları kullanın. Ha diyorsanız ki puset daha güvenli o zaman avm ye çocuk ile gelmeyin.

    ReplyDelete

 
Designed by Beautifully Chaotic