Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Friday, June 20, 2014

Güncel 19

Paşa babam evde oturan kız sevmez. Sürekli ya toz alacan ya bulaşık yıkayacan ya ütü yabacan ya çamaşır asacan. Gtünü koltukta gördü mü hemen 'ne oturuyon kalk bi çay koy" der. Şindi bebeyle olunca tabi, biri o işleri yaparken diğeri çocuğa göz-kulak olmak maksadıylan azıcık yayılabiliyor. Annem de tez canlı, hiç oturamaz. Ya da bu adamla 40 senelik evliliğin sonucunda geldiği nokta bu oldu. Bana da bebeyi çayıra salıp tüm gün kelimelik oynamak kalınca tabi biraz göze batar oldum. Ayağımı uzatıp göz ucuyla elleme kızım, yapma çocum, zıplama düşersin yıvrım fln diye işimin hakkını vermeye çalışıyorum. Yine bugün yayılmışım, elimde telefon, gözlerim şaşı olmuş, kız bardaktaki suyu halıya dökmüş oynuyorkene "kalksana ne yatıp duruyon, ananın ayakları ağrıdı, gitte masayı kur, nebçim insansın sen" fln diye başladı. Bekliyorum zaten böyle bişii ya lafım hazır "ya söylödöm annömö ben yöpörüm sen otur diye alla alla yaa bu çocuk düşse müşse uğraş dur aaa oturun bakın o zömön torununuza bıdıbıdı vödövödö" Nalet kızlarının huyunu suyunu bildikleri için ne halin varsa gör diyerek alanımı terk ediyolla. Gerçi annem hala kabullenemiyor bu iş bilmezliğimi. Hep arkadaşlarının kızlarına imreniyo. Sabah 7de kalkıp ev süpüren, öğlene kadar 4kap yemek pişiren, akşam 5çayına kek çırpan, saçma salak diziler izleyen, etek, elbise giyen o hanım hanımcık kızlara. Aileden, yetiştirilişten diyonda hacı aha benim ana-baba da bu ama artık kaç yıllık genler bana tesadüf ettiyse. Sülalede varmış bi koalalık, o da bana şeetmiş. Yıllarımı bu tembelliğimi meşru gösterecek bahaneler bularak geçirdim. Bu da bi kafa yorgunluğu arkadaş. Tamam bedenim tembel ama kafa zehir gibi. Neyse ki bebeden sonra aşırı düşünmeye maruz kalmıyorum. Hatta üste bile çıkar oldum. Alın bakın lan bebenize, torununuza hasta etmeyin adamı, oyun oynayacam ben, aman da sabahlar olmasın..

Sevgili kocam ankarada. Yine bi uzaklık, bi gereksiz hasret, bi aşk mesajları, bi mıçmıçlar felan. Günde 3kez arıyor ayol. Nassın, nabyon, kızımın fotosunu gönder çok özledim. Kendisi çoğ meşgul bi insan olduğu için sosyal medyayı sadece gerektiği kadar kullanıyor. Ben de öyle boş bi insan olduğum için ne yaparım da daha fazla layk alırım diye ora senin bura benim dolanıyorum. Önceleri kızın fotosunu haftada bir felan basıyordum. Baktım kimse kaşıma, gözüma layk yapmıyor, baktım millet bebesinin fotosunu, vidyösünü günde elli kez basıyor, baktım bunnarın 7bin, 10bin takıpçısı olmuş, dedim hee fenofel olmaya giden yol bu zoi. Neyin eksik kızım dedim. Ananın mayışı cebinde, markete veresiye yazdırıyon, ekmek elden, su gölden, e işe yarar bi telefonla beleş internetinde var. Ne duruyon o zaman? Adam kızın fotosunu gönder özledim diyo, vella uğraşamam aç instagramı bak diyorum. Çocuğunu oradan seviyo yazık. Kendisi gayet cool olduğu için laykta yapmıyor. Niye beğenmedin ulan diyorum, iyi çekememişsin! diyor. Afsaddan sertifikası var ya havası 1500. Millet 5s takılıyo, yüz yıl önce aldığı 4s ile benden performans bekliyo. Telefon bu, eldeki malzeme bu arkadaşım. İşte o da anasının mayışını yiyemeyip çalışmak zorunda olduğu için ses etmiyorum. Beleşten tembel tembel nasıl yaşanır, markete girip babamın hesabına yazın diyip 10bira nasıl alınır hiç yaşamamış ki. Anlayamazsınız..

Yaz geldi köyde düğünler başladı. Gün içerisinde başında yazmayla gözleme satan yengelerin hepsi akşam köy meydanında sibel can kesiliyor. Amcaların çoğu akşama kadar kahvede pişpirik oynayıp piizleniyor. Piizlenmek. Bildin sen onu. Amcalar akşam da şeklini bozmuyor. Ama arada önceden birbirine kini olanlar fazla içip birbirine giriyor ve düğün kavga dövüş, jandarma eliyle sonlanıyor. Öyle köy hayatı yaşayayım, ay çoğ güzel yia, ay insanın ruhu temizleniyor felan diyonuz ya hiç girmeyin o işe bebeğim. Bi de haşerelerden ürküyorsanız hiç size göre yer değil. Bana göre de değil ama işte gerek kafa ilaçları gerekse alkol bakış açını farklılaştırabiliyor. Normalde kendi gölgesinden korkan ben, içince ayy negzel örmcekmiş o ay ay ay yerim, onun da bi ailesi var ay ne tatlı ama yiaa diye duygulanıyorum. Sabah uyanıp terliği yabıştırana kadar herkes mutlu. Sineklik denilen aletin verdiği özgüven hiç birşeyde yok valla. Çotankk diye bi indiriyosun kral kim anlıyorlar. Cep şeltoksu hala çıkmadı. Burdan yetkililere sesleniyorum; neden yok? Herşeyi ben mi düşüneyim? Bi ton çakma bilou (sitesi ulan sitesi) çıkmış ünlü bi kişiliğim. Neden bir dolu firmadan al sana 7emekli mayışı kadar para, gel bize akıl ver diyen yok. Harcandığıma değil sizin kaybetmenize üzülüyorum. Neysse..

Köyde de bir miktar sosyal grubum oldu. Kahveye, fala, dedikoduya çağıran komşulara gitmeyip, akşam içen abilerle takıldığım için rakıyı açan zoi nerde kaldın, özledik diye arıyor. Köy halkı rahatsız. Böyle anne mi olur ulan diye. Anne dediğin onlar gibi olmalı. Evin işini halledip fistanınla komşuya maabbete gitmelisin. Erkeklerden dert yanıp ördüğün en havalı dantelleri göstermelisin felan. En kötü "ay bu yaz ağaçlarda zeytin çok şekerim, biz kilosu 25ten verdik kooperatife" diye hava yapcaksın. Hııı hıı tam da bana göre di mi. Gececi abilerle içip, tekneyle balığa çıkmak varken oturup bu seda sayan fanlarıylan uğraşamıyorum. Galiba yine östrojenim düştü. Doktora gideyim yine iğne versinde annemle kanaviçe yapayım, akşam çay demleyip kurabiye yiyerek dizi izleyeyim. Sabah 7de evi börek kokusuyla doldurayım, böreği yemeyip tüküren bebeme kızmayıp "ah yıvrııım ne istiyosun söyle onu yapayım" diyeyim, kocama mesaj çekeyim "sensiz olmuyor aşkım mıçmıçmıççç" diye, annemin boşalan çay bardağını ikiletmeden doldurayım. Kulağım ağrıyor. Yarın doktora gidicem. Bu konudan da bahsedeyim "bilader kulaamı bırah, sen bana işve, cilve, ne bileyim bi hanımlık bi matmazellik şurubu ver" diyim. Bakalım sonraki yazıda bi bakmışsın "aiiyyy müjdemi isterim..." diye başlık atmışım..

Kim bilir..

mobil hareketler

Location:Özbek

3 comments:

  1. Hala gülüyom valla ... Aradada aha bana laf sokmuş deyip bir fena oluyorum.Sabah yedide o kıymetli kı..mı hayatta yataktan kaldıramam ama bak öğlene kadar 3 kap yimeh yaparım . nabayım adam her öğlen eve geliyor nabayım anası öyle alıştırmış...
    Arada bir kanaviçede yapıyorum . O kısıma kadar yine ağzım kulaklarımda okudum tam oraya geldim yine bi bozuldum... neyse yarın gün içinde tekrar okuyup gülmeliyim yazına .Ekranı gaydettim

    ReplyDelete
  2. zoi o hanımlık, matmazellik şurubundan bende istiyorum, erkeğe doğru evriliyorum sanırım. :P bu arada benim babamda öyleydi, bütün gün tepinirsin, kıçından ter damlar, 2 dakika oturayım dersin. Gider mutfağa tangır tungur, iş yapıyormuş gibi görünür, söylenmeler falan. O iki dakika zehir olur.

    ReplyDelete

 
Designed by Beautifully Chaotic