Ne Aramıştın?

Yeme, içme, gezme, görme, gülme, annelik, babalık, çocukluk, sanat, çizme, boyama, müzik, tiyatro, film..

Friday, July 19, 2013

İzmir Rapor 2

Yorgunluktan geberdiğim şu saatlerde, kızın gün boyu ısırıp tükürdüğü meyveleri harmanlayıp sodayla kaşık kaşık götürmekteyim. Muhteşem formumun sırrı işte bu. Sabah kızdan kalan ekmek ve yumurta kırıntıları, öğlen tabakta bırakılan iki kaşık pilav, ısırılmış köfte ve mama sandalyesine yapışmış yoğurt parçaları, akşamda gün boyu yerden topladığım tükürülmüş meyve parçaları.

Geçen gün balkon camında iki gün önce kendime hazırlayıp içmeyi unuttuğum kahvemi buldum. Hangisini içebildin ki zaten? Sen kahveyi al, otur başında ağlamaya başla. Sinirlerim iyice bozulduysa. Lavaboda çay, yatak odasında su, cam önünde kahve.

Neymiş efendim çocuğun tüm hataları ailesinden kaynaklanırmış. Şimdi gidecem pedagoga, öyle, böyle, şöyle diyecem o da bana özetle "armut dibine düşer hamfendi, siz önce kendinize bakın" manasına gelen uzun ve sıkıcı bi konuşma yapacak ha! Yok efendim. Ben hiç o toplara girmeyeyim.

Önümüzdeki on yıl duymak istemediğim ama en çok duyacağım cümle 'siz rol modelsiniz, sizi taklit ediyor'

Annem iyice yıldı. Ne evi silip süpürüyor ne çamaşır yıkıyor. Baktı ne kadar toplasa, temizlese de sonuç aynı haklı olarak bıraktı. Yemek yapmayı bırakmadı henüz. Onu da yapmazsa sefiliz. Geçen gün kızın minnak çoraplarını çitiledim lavaboda. Olmuşsun zoi dedim kendime. İyice olmuşsun sen aferin.

Sabahın 6:15'inde kalkıp biricik eşimi havaalanına bıraktım. Erken kalkmanın da ağır tahribatları oluyor malum. Ordan bir arkadaşa kahvaltıya gittik. Gittiğimiz ev bir oda bir salon. Klima var ama tasarruf amaçlı olarak evde biri düşüp bayılmadan çalıştırmıyorlarmış. Cehennem sıcağında, 2 metre kare mutfakta, çalışan bir tost makinasının yanında otururken sırtımdan akan su ile sırılsıklam oldum.
Annem de günler sonra arkadaşını buldu, hiç kalkacağı yok. Kaş göz yapıyorum ı ıh. Kız olmasa dayanırdım da kıza dur yavrum, sus çocum, elleme evladım derken aniden şuurumu kaybedip hadi size iyi günleeeer diyip çıktım evden. Yarım saat arabada annemi bekledikten sonra doğru eve.

Eve gelince de komşu kızlar geldi. Tımarhane gibi geçen oyun saatinden sonra yine şuurumu kaybedip herkesi evine ulaaaan diye bağırdıktan sonra sessizce yatağıma girip uyudum.

Uykumu aldığım günlerde kedi gibi bir insanım aslında.

Miyav.

mobil hareketler
Location:Özbek

2 comments:

  1. Süppersin Ayça! Allah yardımcımız olsun valla zor hem anneyi hem bebeyi eylemek (aynı durum bende de nüksetti) :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. sıkıntıdan fazla küfür şeetmişim :/ hepimize bu sıcaklarda bol sabır..

      Delete

 
Designed by Beautifully Chaotic